بررسی شاخص‌های انتخاب شهردار سرخس با اولویت نگاه به نیروهای بومی/ در انتخاب شهردار به‌دنبال «مدیر» خوب هستیم
بررسی شاخص‌های انتخاب شهردار سرخس با اولویت نگاه به نیروهای بومی/ در انتخاب شهردار به‌دنبال «مدیر» خوب هستیم
لالوی گفت: تاکنون چند گزینه برای انتخاب شهردار سرخس مشخص شدند که با اولویت نگاه به نیروهای بومی شاخص‌ها را بررسی می‌کنیم.

غلامرضا لالوی، رئیس ششمین دوره شورای اسلامی شهر سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، درباره انتخاب شهردار سرخس اظهار کرد: یکی از وظایف مهم شوراها در گام اول انتخاب شهردار و بعد از آن نظارت بر کار شهرداری است.

رئیس شورای اسلامی شهر سرخس افزود: جلسات غیر رسمی برای انتخاب شهردار داشتیم، گزینه‌هایی اعلام آمادگی کردند و گزینه‌هایی هم مدنظر ما است، اما هنوز نه به مرحله دریافت رزومه رسیده و نه جلسه‌ای با آن‌ها برگزار شده است.

بررسی شاخص‌های انتخاب شهردار سرخس با اولویت نگاه به نیروهای بومی

وی با تاکید بر اینکه تلاش داریم در کوتاه‌ترین زمان شهردار را انتخاب کنیم، بیان کرد: حدود ۵ گزینه تاکنون برای شهرداری سرخس مشخص شدند که با اولویت نگاه به نیروهای بومی شاخص‌ها را بررسی می‌کنیم.

لالوی ادامه داد: جدای از شاخصه‌های کلی، شهردار آینده سرخس باید منابع و محدودیت‌های این شهر را به درستی بشناسد.

رئیس شورای اسلامی شهر سرخس با تقدیر از شورای پنجم شهر سرخس برای پیگیری به نتیجه رسیدن بازنگری طرح جامع شهر سرخس تصریح کرد: در زمان ورود شورای پنجم ۱۳ سال از بازنگری طرح جامع شهر گذشته بود و با پیگیری مستمر و ماراتنی سنگین در پایان کار شورای پنجم و شروع به کار شورای ششم به نتیجه رسید و خیلی از مشکلات ما در بحث تراکم‌ها و تغییر کاربری‌ها به ویژه تغییر کاربری شهرک طلاییه مرتفع خواهد شد.

وی عنوان کرد: تراکم‌ها به تناسب در همه شهر افزایش پیدا می‌کند و با وجود اینکه منابع شهرداری امکان دارد کاهش یابد، اما عوارض، کمیسیون ماده ۱۰۰ و مازاد تراکم را در منابع درآمدی داریم.

پیگیری اجرای «قانون ورود به محدوده» در شورای ششم سرخس

لالوی یکی از مهم‌ترین چالش‌های شهر سرخس را محدودیت زمین عنوان کرد و افزود: با توجه به افزایش تراکم در طرح جدید، در این حوزه می‌توانیم به نوعی تورم لجام گسیخته زمین در شهر را مهار کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر سرخس بیان کرد: چالش بزرگی که در سطح شهر داریم، در حوزه بافت فرسوده است که امیدواریم دولت برآمده از رای مردم بافت‌های فرسوده را مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: موضع مهمی که شورای ششم در استمرار شورای پنجم در دستور کار قرار دارد، پیگیری «قانون ورود به محدوده» و طرح اقدام ملی مسکن است که رایزنی‌هایی با راه و شهرسازی و آستان قدس رضوی خواهیم داشت.

لالوی گفت: با توجه به اینکه شهر سرخس ۱۰۰ درصد موقوفه آستان قدس است، در این رابطه دیداری با رئیس کمیسیون اصل نود مجلس داشتیم تا بدانیم تکلیفمان درباره قانون ورود به محدوده چیست.

رئیس شورای اسلامی شهر سرخس ادامه داد: خوشبختانه آستان قدس رضوی هم پای کار آمده و این قانون حقوق قابلی را در اختیار شهرداری قرار می‌هد؛ ارضی که ورود به محدوده دارند در ابتدا ۲۰ درصد مسکونی حق السهم شهرداری است.

وی عنوان کرد: چالش مهم شهر در حال حاضر کنترل آب‌های سطحی و مدیریت آن است که برنامه‌هایی در این رابطه داریم که در آینده بیان می‌کنیم.

لالوی با بیان اینکه با قاطعیت می‌گویم که شورا زیر فشار هیچ نهاد سیاسی تصمیم نگرفته است، گفت: شهردار باید مدیر باشد؛ این مدیر می‌تواند همه افکار، سلایق و توانمندی‌ها را در کنار خودش داشته باشد.

در انتخاب شهردار سرخس به‌دنبال مدیر خوب هستیم

رئیس شورای اسلامی شهر سرخس تصریح کرد: در انتخاب شهردار سرخس به دنبال یک مدیر خوب هستیم که بتواند از تمام ظرفیت‌های موجود به درستی استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: هر جایی که پای منافع مردم باشد، مطالبه گری می‌کنیم و باید برای عقب‌ماندگی‌های شهر ریل‌گذاری صحیحی داشته باشیم؛ شهردار هم با رای غیرمستقیم مردم انتخاب می‌شود، بنابراین اگر شهردار خدمت‌گذار مردم باشد، شورا هم از او حمایت می‌کند.

لالوی در پایان با اشاره به مسئله «تعارض منافع» خاطرنشان کرد: در این رابطه فیلترهای نظارتی‌مان را قوی‌تر می‌کنیم تا بتوانیم کمترین آزمون و خطا را داشته باشیم.

انتهای پیام/۴۰۰۴

خبرنگار: احسان بابائی