برداشت ۸۰۰۰ تن طلای سفید از مزارع سرخس/ از تولیدکنندگان بذر پنبه در کشور هستیم
برداشت ۸۰۰۰ تن طلای سفید از مزارع سرخس/ از تولیدکنندگان بذر پنبه در کشور هستیم
رهنما با اشاره به پیش‌بینی برداشت 8 هزار تن پنبه از مزارع سرخس در سال زراعی جاری گفت: شهرستان سرخس از تولیدکنندگان بذر پنبه در خراسان رضوی و کشور است و امسال 300 هکتار از سطح کشت این محصول را برای تولید بذر اختصاص دادیم.

محمدعلی رهنما، مدیر جهاد کشاورزی سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: امسال ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سرخس به کشت محصول پنبه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه سرخس از تولیدکنندگان بذر پنبه در خراسان رضوی و کشور است، افزود: از دو سال پیش این شهرستان به‌عنوان پایلوت تولید بذر پنبه انتخاب شد.

مدیر جهاد کشاورزی سرخس تصریح کرد: بذر دو رقم‌ ارمغان و ساجدی که از رقم‌های برتر پنبه هستند، در شهرستان سرخس تولید می‌شود و امسال از سطح کشت این محصول ۳۰۰ هکتار به تولید بذر این رقم‌ها اختصاص یافته است.

رهنما خاطرنشان کرد: پارسال ۲۰۰ تن بذر پنبه از این ارقام را تولید و به سراسر خراسان رضوی و خارج استان ارسال کردیم.

وی با اشاره به خرید محصول پنبه در شهرستان گفت: خرید پنبه در حال حاضر توسط کارخانه طلای سفید این شهرستان انجام می‌شود و از همه کشاورزان عزیز می‌خواهیم برای عدم سوءاستفاده دلالان، محصول خود را به این کارخانه تحویل دهند.

مدیر جهاد کشاورزی سرخس در پایان عنوان کرد: هر کیلو پنبه از کشاورزان ۱۲ هزار تومان به‌صورت علی‌الحساب توسط این کارخانه خریداری و بهای آن پرداخت می‌شود؛ ضمن اینکه برای هر کیلو پنبه مبلغ ۱۰۰ تومان به‌عنوان کرایه به کشاورزان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس