برخی محدودیت‌های کرونایی از ۸ آبان در سرخس اعمال می‌شود/ شروط برگزاری مراسم عروسی و عزا
برخی محدودیت‌های کرونایی از ۸ آبان در سرخس اعمال می‌شود/ شروط برگزاری مراسم عروسی و عزا
اردونی دوستی از اعمال برخی محدودیت‌های کرونایی از هشتم آبان در شهرستان سرخس خبر داد.

مهدی اردونی دوستی، معاون فرماندار سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: طبق آخرین مصوبات ستاد کرونا ویروس سرخس، برخی محدودیت‌های کرونایی از هشتم آبان در این شهرستان اعمال می‌شود.

معاون فرماندار سرخس افزود: با اعمال این محدودیت‌ها، برگزاری مراسم‌های «عروسی» و «عزا» در وضعیت «سفید» و «زرد» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دریافت مجوز کتبی از شبکه بهداشت و درمان شهرستان در «تالارهای پذیرایی» و «مساجد» بلامانع است.

وی تصریح کرد: همچنین آن دسته از همشهریانی که قصد برگزاری مراسم در منازل را دارند، انجام این شروط برای آن‌ها هم لازم است، یعنی بایستی نسبت به دریافت مجوز کتبی از شبکه بهداشت و درمان اقدام و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزام داشته باشند.

اردونی دوستی به شروط برگزاری مراسم عروسی و عزا در روستاهای این شهرستان در وضعیت سفید و زرد اشاره و عنوان کرد: همشهریانی که در روستاها قصد برگزاری مراسم عروسی و عزا را دارند، بایستی نسبت به دریافت مجوز کتبی از خانه بهداشت روستا اقدام کنند؛ همچنین باید یک نسخه از این مجوز را در اختیار دهیار و یک نسخه را در اختیار نزدیک‌ترین پاسگاه محل قرار بدهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سرخس بیان کرد: عدم رعایت این شروط توسط برگزارکنندگان در وضعیت سفید و زرد کرونایی، «تهدید علیه بهداشت عمومی» محسوب شده و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزا در وضعیت «نارنجی» و «قرمز» کرونایی در شهرها و روستاهای شهرستان «ممنوع» است، گفت: این محدودیت‌ها از هشتم آبان در سرخس آغاز می‌شود و در صورت هرگونه تخلف احتمالی، متخلفان از طریق مراجع مربوطه تحت پیگرد قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/