دولت یازدهم در حوزه فرهنگی نمره قابل قبولی نمی‌گیرد
دولت یازدهم در حوزه فرهنگی نمره قابل قبولی نمی‌گیرد
دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بابیان اینکه دولت یازدهم از همان ابتدا یک دولت سیاسی بوده است، تصریح کرد: دولت یازدهم صرفاً سیاسی عمل کرد و برنامه خاصی در حوزه فرهنگ و اقتصاد نداشت.

متین منتظمی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، به عملکرد فرهنگی دولت یازدهم و طرح مسئله «ولنگاری فرهنگی» از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار کرد: گاها کار به‌جایی کشیده می‌شود که حضرت آقا مستقیماً به قضیه ورود می‌کنند، یعنی اوضاع به‌قدری به‌هم‌ریخته است که رهبر معظم انقلاب به‌صراحت از کلمه «ولنگاری فرهنگی» استفاده می‌کنند.

 

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بابیان اینکه دولت یازدهم از همان ابتدا یک دولت سیاسی بوده است، تصریح کرد: دولت یازدهم صرفاً سیاسی عمل کرد و برنامه خاصی در حوزه فرهنگ و اقتصاد نداشت.

 

وی طرح مسائلی چون کنسرت و آوازخوانی را سردرگمی دولت در مسائل فرهنگی عنوان کرد و افزود: این سردرگمی موجب شده است که دولت در عرصه فرهنگ برنامه خاص و ویژه‌ای نداشته باشد.

 

منتظمی در ادامه به شعار دولت یازدهم در خصوص آزادی بیان اشاره کرد و اظهار داشت: دولت یازدهم با شعار آزادی بیان روی کارآمد و معتقد بود که آزادی بیانی وجود ندارد، اما متأسفانه با یک ادبیاتی که دور از شأن یک رئیس‌جمهور بود، با منتقدان برخورد کردند.

 

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بیان کرد: در دولت یازدهم از رسانه‌های منتقد شکایت‌های متعددی شد، این در حالی است که برخی روزنامه‌های منسوب به دولت عملاً تبلیغاتی و غیرقانونی فعالیت می‌کنند و هیچ اقدام قانونی هم علیه آن‌ها انجام نمی‌شود.

 

وی عنوان کرد: تبعیض در رفتار مطبوعاتی دولت نه‌تنها آزادی بیان نیست، بلکه به آن آزادی بیان و روند رسانه‌ای کشور ضربه وارد می‌کند.

 

منتظمی تصریح کرد: متأسفانه دولت به‌جای اینکه رسانه‌های منتقد را که برای حل شدن مشکلات کشور انتقاد می‌کنند، کمک کند با آن‌ها برخورد می‌کند.

 

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تأکید کرد: برخورد گازانبری دولت در چهار سال گذشته با رسانه‌های منتقد مشهود بوده است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت یازدهم یک دولت حاشیه‌ای و سیاسی است، اظهار داشت: دولت یازدهم دولت عملیاتی نیست، بلکه یک دولت حاشیه‌ای و سیاسی است و طرح مسائلی چون «بهشت زوری» ناشی از همین حاشیه‌ای بودن دولت است.

 

منتظمی یادآور شد: برای ما هم سؤال است که چرا رئیس‌جمهور یک کشور اسلامی طرح بهشت زوری را مطرح می‌کند؛ مگر غیرازاین است که دولت و نظام اسلامی ما باید راه سعادت دنیا و آخرت را به ملت نشان دهد.

 

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار کرد: دولت برای اینکه بر روی عملکرد ضعیف خود سرپوش بگذارد، مسائل حاشیه‌ای همچون کنسرت را ایجاد می‌کند؛ جایی که معیشت اولویت دارد چه لزومی دارد که حاشیه در خصوص کنسرت ایجاد شود.

 

وی عنوان کرد: ظرفیت بالایی برای فعالیت در زمینه‌های فرهنگی وجود دارد به‌خصوص اینکه دشمن هم به‌شدت در این حوزه هزینه می‌کند که آن را به قهقرا ببرد.

 

منتظمی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین دغدغه فرهنگی باید مسئله خانواده باشد، بیان داشت: تنها نقطه‌ای که می‌توان در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن ایستاد، خانواده است.

 

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تصریح کرد: امروز بنیادهای غربی به این نتیجه رسیده‌اند که اگر بتوانند بنیاد خانواده اسلامی ایرانی را از بین ببرند، می‌توانند نظام جمهوری اسلامی را تحت تأثیر قرار دهند، بنابراین مهم‌ترین دغدغه ما باید ترویج و اشاعه سبک زندگی اسلامی و خانواده اسلامی باشد.

 

وی بابیان اینکه دولت یازدهم دغدغه‌ای در حوزه فرهنگ نداشته است، اظهار داشت: چهار سال دولت آقای روحانی، ستاد ایشان برای سال ۹۶ بود، بنابراین دولت یازدهم در حوزه فرهنگی نمره قابل قبولی نمی‌گیرد.

انتهای پیام/