با اقتصاد مقاومتی، برخورد شعاری شده است/ کارگروه «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» در شهرستان سرخس تشکیل شود
با اقتصاد مقاومتی، برخورد شعاری شده است/ کارگروه «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» در شهرستان سرخس تشکیل شود
امام جمعه سرخس بر تشکیل کارگروه «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» در شهرستان سرخس تأکید کرد و گفت: کارگروه «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» در شهرستان سرخس راه‌اندازی شود و نسبت به ظرفیت‌های شهرستان تلاش شود تا فرمایشات رهبری روی زمین نماند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی  و با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: به تعبیر امام باقر علیه‌السلام بر همه مخلوقات عالم اطاعت حضرت زهرا (س) واجب است.

 

امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه جلوه‌های رفتاری حضرت زهرا (س) باید در جامعه موردتوجه قرار گیرد، افزود: امروز اگر دادگاه‌های ما شلوغ است و شاهد اتفاقات خانمان‌سوز در جامعه هستیم، به خاطر این است که الگو صدیقه کبری (س) نیست.

 

ارژنگ در ادامه با اشاره به ۱۲ فروردین‌ماه روز جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران، تنها حکومت و دولتی است که تمام احکام آن مبتنی بر دین است، یعنی جمهوریت و مقبولیت آن از سوی مردم بوده و هم مشروعیت او از آن اسلام است.

 

وی تصریح کرد: عده‌ای در همان روزها که از خودباختگان غرب بودند، مسئله جمهوری ایرانی را مطرح کردند که امام (ره) جلوی آن‌ها ایستاد و جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت.

 

خطیب نماز جمعه سرخس اذعان کرد: جمهوری اسلامی ایران یکی از نعمت‌هایی بود که خداوند متعال به ملت ایران هدیه کرد.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: مسئله اقتصاد مقاومتی که به تکرار مقام معظم رهبری به آن اشاره فرمودند، اجرای آن به جلسه و کنفرانس عملی نمی‌شود، بلکه نیازمند کار عملیاتی است.

 

ارژنگ بیان داشت: امروز ۶۰ درصد تولید ما معطل‌مانده است و اگر بخواهیم از این پیچ تاریخی با موفقیت عبور کنیم، باید این ۶۰ درصد را فعال کنیم.

 

وی بابیان اینکه با اقتصاد مقاومتی، برخورد شعاری شده است، تصریح کرد: باید واردات بی‌رویه کالا را مدیریت کرد و جلوی آن را گرفت تا تولید داخل فعال شود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس اظهار کرد: دخالت دادن تصمیمات سیاسی در اقتصاد موجب تعطیل شدن تولید داخل شده است که این برای اقتصاد ما یک سم مهلک بوده و کمر تولید را می‌شکند.

 

امام‌جمعه سرخس عنوان کرد: مقرراتی که دائماً در حال تغییر است و بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی تولیدکنندگان را بی‌رغبت کرده است و این مانع اجرای اقتصاد مقاومتی می‌شود.

 

ارژنگ تصریح کرد: امروز شاهدیم که بانک‌ها رونق پیداکرده‌اند، اما متأسفانه تولیدکنندگان ما در رکود فرورفته‌اند.

 

وی در ادامه بر تشکیل کارگروه «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» در شهرستان سرخس تأکید کرد و گفت: کارگروه «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» در شهرستان سرخس راه‌اندازی شود و نسبت به ظرفیت‌های شهرستان تلاش شود تا فرمایشات رهبری روی زمین نماند.

 

امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بایستی در شهرستان سرخس بومی‌سازی شود، عنوان کرد: خیلی ناراحت‌کننده است که یک کارخانه کاشی که برای ۳۰۰ نفر در شهرستان ایجاد اشتغال می‌کند، به دلایلی سال‌ها راه‌اندازی نشود و معطل بماند.

انتهای پیام/