باید در آحاد ملت عطش «اقتصاد مقاومتی» شکوفا شود/ چشم دوختن به کشورهایی که نگاه استعماری به ایران دارند، نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی است
باید در آحاد ملت عطش «اقتصاد مقاومتی» شکوفا شود/ چشم دوختن به کشورهایی که نگاه استعماری به ایران دارند، نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی است
امام جمعه سرخس اظهار کرد: مادامی‌که عطشی فراگیر برای اصلاح ساختاری اقتصاد کشور از درون فرد فرد جامعه برنخیزد، اجرای «اقتصاد مقاومتی» مشکل خواهد بود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و با تبریک حلول ماه رجب گفت: ماه رجب، هفتمین ماه از سال قمری است و بندگان الهی برای درک لیله‌القدر، خود را از ماه رجب مهیا می‌کنند.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: مقدمه درک فیوضات ماه مبارک رمضان را باید در ماه‌های رجب و شعبان جستجو کرد، ماهی که به ماه دعا معروف است.

 

وی بابیان اینکه طلوع سه امام همام، امام علی، امام محمدباقر و امام جواد علیهم‌السلام را در ماه رجب داریم، اظهار داشت: بزرگ‌ترین جنبش تاریخ بشری یعنی پیام‌آور صلح بشری، بعثت نبی مکرم اسلام در ماه رجب رخ داد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه با تبریک ۲۰ فروردین‌ماه، روز ملی فناوری هسته‌ای و بابیان اینکه یک ضلع حکومت «علم» است، تصریح کرد: دستیابی به قدرت و شکوفایی حکومت بدون توجه به علم امکان‌پذیر نیست.

 

ارژنگ عنوان کرد: دانشمندان هسته‌ای ما در زمان سخت‌ترین تحریم‌ها  و بدون اینکه از غرب درس بگیرند، فناوری هسته‌ای را ساختند.

 

امام‌جمعه سرخس ادامه داد: دستیابی به فناوری هسته‌ای، می‌تواند دلیلی محکم بر دستیابی به اقتصادی درون‌زا و داخلی باشد.

 

وی بیان کرد: پیشرفت فناوری هسته‌ای «واقع» شد و این دلیلی است که می‌توان در عرصه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد.

 

ارژنگ در ادامه به الزامات اجرای شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اشاره و گفت: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی، گفتمان سازی شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس خاطرنشان کرد: گفتمان ملت ما باید گفتمان اقتصاد مقاومتی شود و در آحاد ملت عطش اقتصاد مقاومتی شکوفا شود.

 

امام‌جمعه سرخس ادامه داد: همه ابعاد این سیاست باید تبیین شود و از سوی دیگر سیاست‌های خصمانه دشمن که در مقابل این اقتصاد قرار دارد، برای مردم شفاف‌سازی شود.

 

ارژنگ تصریح کرد: مادامی‌که عطشی فراگیر برای اصلاح ساختاری اقتصاد کشور از درون فرد فرد جامعه برنخیزد، اجرای اقتصاد مقاومتی مشکل خواهد بود.

 

وی اظهار کرد: ایجاد این عطش بدون حمایت مسئولان امکان‌پذیر نیست و مسئولان باید قوانین دست و پاگیر که مانع اجرای اقتصاد مقاومتی است را از جلوی مردم بردارند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس تصریح کرد: بعد از تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی در کشور، استان و شهرستان باید یک نقشه جامع اقتصادی تدوین شود.

 

ارژنگ ادامه داد: امروز نباید در بخش کشاورزی محصولات پر آب ترویج شود، بلکه باید به دنبال معرفی جایگزین‌های آن و ترویج کشاورزی صنعتی باشیم.

 

امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی، بدون رویکرد جهادی امکان‌پذیر نخواهد بود، افزود: باید مانند یک مجاهد در عرصه اقتصاد مقاومتی حاضر شد.

 

وی تأکید کرد: نظارت بر اجرای دستگاه‌های متولی باید در مسئله اقتصاد مقاومتی موردتوجه قرار گیرد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در پایان گفت: چشم دوختن به کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس که نگاهی استعماری به ایران اسلامی دارند، رویکردی دور از عقل و منطق و صد در صد نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/