بازسازی اعتماد عمومی مهم‌ترین وظیفه دولت سیزدهم است/ عمل کردن به وعده‌ها، کلید اصلی بازسازی اعتماد عمومی
بازسازی اعتماد عمومی مهم‌ترین وظیفه دولت سیزدهم است/ عمل کردن به وعده‌ها، کلید اصلی بازسازی اعتماد عمومی
حجت‌الاسلام بختیاری گفت: به برکت دولت قبل مشکلات زیادی سر راه دولت سیزدهم ایجاد شد، بنابراین اگر دولت سیزدهم وعده‌ای داد و نتوانست به هر دلیلی به آن عمل کند، شفاف با مردم سخن بگوید و عذرخواهی کند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تاکید بر اینکه بازسازی اعتماد عمومی مهم‌ترین وظیفه دولت سیزدهم است، اظهار کرد: اعتماد عمومی آسیب دیده و این یک هشدار مهم است که از سوی مقام معظم رهبری برای دولت سیزدهم تبیین شد.

امام جمعه سرخس افزود: دولت سیزدهم باید حفظ، ترمیم و تقویت اعتماد عمومی را در دستور کار داشته باشد و مسئولان ما در میان مردم حضور میدانی داشته باشند، مانند همین اقدامی که آیت‌الله رئیسی در خوزستان انجام دادند و برای رسیدگی به مشکلات مردم در جمع آن‌ها حضور پیدا کردند.

حجت‌الاسلام بختیاری کلید اصلی بازسازی اعتماد عمومی را عمل کردن به وعده‌ها دانست و بیان کرد: به برکت دولت قبل مشکلات زیادی سر راه دولت سیزدهم ایجاد شد، بنابراین اگر دولت سیزدهم وعده‌ای داد و نتوانست به هر دلیلی به آن عمل کند، شفاف با مردم سخن بگوید و عذرخواهی کند.

وی به رفتار و سلوک شخصی مسئولان اشاره و تصریح کرد: اگر مردم بدانند مسئولاشان کاخ نشین است، اعتمادشان نسبت به آن مسئول سلب می‌شود، اما اگر ببینید مسئول در این شرایط سخت کشور به ویژه بحران کرونا در بینشان حاضر می‌شود، اعتماد آن‌ها برمی‌گردد.

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه به اجلاس بغداد اشاره و بیان کرد: این اجلاس تحت تاثیر حضور مقتدر ایران قرار گرفت و سخنان وزیر امور خارجه کشورمان و موضع‌ وی در برابر آمریکا توجه رسانه‌ها را به خودش جلب کرد.

امام جمعه سرخس عنوان کرد: پیام اجلاس بغداد این بود که ایران هیچگاه متحدانش را تنها نمی‌گذارد، نه مثل آمریکا که سگان خودش را از افغانستان برد، اما نوکران و متحدانش را تنها گذاشت.

حجت‌الاسلام بختیاری به موضع حکیمانه رهبر انقلاب درباره افغانستان که قابل تامل است، اشاره و خاطرنشان کرد: اشتراکات زیادی ملت ما با ملت افغانستان دارد و ایران اسلامی از ملت‌‌ها همیشه حمایت کرده است.

وی در پایان گفت: شکست مفتضحانه آمریکا در افغانستان و وقایع ۲۰ سال اخیر این کشور باید برای آن‌هایی که دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند درس عبرت شود.

انتهای پیام/