۱۱۰۰۰ گردشگر در ایام نوروز ۱۴۰۲ از جاذبه‌های سرخس بازدید کردند
۱۱۰۰۰ گردشگر در ایام نوروز ۱۴۰۲ از جاذبه‌های سرخس بازدید کردند
مسئول نمایندگی میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی‌ سرخس گفت: ۱۱ هزار و ۳۲۳ نفر در ایام نوروز ۱۴۰۲ از چهار جاذبه گردشگری شهرستان سرخس بازدید کردند.

سید مجید حسینی، مسئول نمایندگی میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی‌ سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۲، تعداد ۱۱ هزار و ۳۲۳ نفر از چهار جاذبه گردشگری شهرستان سرخس بازدید کردند.

حسینی افزود: در این مدت میزان اقامت در اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری شهرستان ۱۹۵ نفر بوده که از این تعداد ۱۶۹ نفر در هتل اقامت داشتند.

وی تصریح کرد: در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ بیشترین آمار بازدید از جاذبه‌های گردشگری به ترتیب مربوط به تالاب بزنگان با چهار هزار و ۵۱۵ نفر بازدیدکننده، غار مزداوند سه هزار و ۶۹۳ نفر، بابا لقمان دو هزار و ۵۷۲ نفر و رباط شرف ۵۴۳ نفر بوده است.

شهرستان مرزی سرخس در شمال‌شرق استان خراسان رضوی و در نقطه صفر مرزی با کشور ترکمنستان قرار گرفته که تاکنون ۴۴ اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

چهار جاذبه گردشگری مهم شهرستان سرخس شامل غار مزداوند، تالاب کل بی بی یا بزنگان، کاروانسرای رباط شرف و بقعه تاریخی بابا لقمان سرخس است.

شهرستان مرزی سرخس در فاصله ۱۸۵ کیلومتری از شهر مشهد، مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

انتهای پیام/