سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه انتخابات در رسانه‌های خارجی بازتاب یافت و آن‌ها بر تاکید رهبر ایران به مردم در زمینه انتخاب مجلس ضد آمریکا اشاره نمودند.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  «آیت‌الله خامنه‌ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) سخنان مبسوطی را درباره انتخابات جمعه هفتم اسفند ماه ۹۴ بیان داشتند و رسانه‌های خارجی به انعکاس نقطه نظرات ایشان پرداختند.

خبرگزاری انگلیسی «رویترز» در این زمینه نوشت: رهبر ایران از اطمینان خود در بازگشت مجلس ضد آمریکا با رای مردم در انتخابات روز جمعه سخن گفت.

رهبر ایران همچنین عنوان داشت که غرب به اشتباه سعی در  تفرقه افکنی در بین نامزدهای انتخاباتی دارد.

رویترز نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای ماه گذشته نیز از لزوم شرکت گسترده مردم در روز انتخابات سخن گفته‌بود اما حمایت خود از ممنوع شدن هر نامزدی که اعتقادی به جمهوری اسلامی ندارد را نیز بیان داشته بود.

هفته نامه آمریکایی «نیوزویک» نیز در گزارشی در این زمینه نوشت: رهبر ایران خواهان وجود مجلسی است که برابر قدرت‌های بیگانه بیاستد.

بر اساس این گزارش، رهبر ایران روز چهارشنبه در سخنانی  از رای دهندگان ایرانی درخواست کرد در انتخابات روز جمعه مجلسی را برگزینند که آماده ایستادگی برابر قدرت‌های بیگانه که خواهان مداخله در امور کشور هستند، باشد.

نیوزویک نوشت: به نظر می‌رسد سخنان آیت‌الله خامنه‌ای ضربه‌ای تند و شدید به آمریکا بود که ایشان مرتب این کشور را  متهم به تلاش برای نفوذ در امور ایران می‌نماید. رهبر  ایران سپتامبر سال ۲۰۱۵ نیز با بیان این‌که این کشور دوست دارد در ابران رخنه کرده و اراده خود را بر جمهوری اسلامی تحمیل کند، آمریکا را «شیطان بزرگ» نامید.

این رسانه ‌آمریکایی در خاتمه با اشاره به دیگر انتخابات مهم جمعه ایران که انتخاب مجلس خبرگان رهبری است، نوشت، رای گیری جمعه اولین مورد از این نظر بعد از توافق هسته‌ای ایران با ۶ کشور جهانی برای رفع تحریم‌های فلج کننده است.

خبرگزاری چینی  «شین هوا» نیز با ذکر سخنان آیت الله خامنه‌ای نوشت: رهبر ایران لفاظی‌های موجود درباره این‌که انتخابات ایران رقابتی بین هواداران و مخالفان کشور است را رد  کرد و  آن‌را جنگ تبلیغاتی دشمن و دروغی آشکار نام نهاد.

شین هوا نوشت: رهبر ایران در سخنان خود خاطر نشان ساخت که مجلس بعدی ایران متعهد به رفع مشکلات مردم بوده و نباید با حرکات دشمن فریب بخورد.

شین هوا در خاتمه گزارش خود از حضور ۶۲۲۹ نامزد واجد شرایط برای انتخابات مجلس شورای اسلامی برای کسب ۲۹۰ کرسی مجلس و نیز رقابت ۱۶۶ نامزد حضور در مجلس ۸۸ کرسی خبرگان رهبری اشاره نمود.

انتهای پیام/