اکثر تجهیزات شهربازی در سرخس فاقد گواهینامه بازرسی هستند
اکثر تجهیزات شهربازی در سرخس فاقد گواهینامه بازرسی هستند
رئیس اداره استاندارد شهرستان سرخس با تأکید بر اینکه اکثر تجهیزات شهربازی در سرخس فاقد گواهینامه بازرسی هستند، گفت: در بازرسی که امروز (چهارشنبه) از وسایل و تجهیزات شهربازی انجام گرفت، وسایل بازی فاقد گواهینامه بازرسی پلمپ و توقیف امانی شدند.

علی‌اکبر ولایتی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: با حضور کارشناسان فنی و کارشناس واحد حقوقی اداره کل استاندارد استان، صبح امروز (چهارشنبه) از وسایل و تجهیزات بازی پارک‌ها و مهدکودک‌های سطح شهر و شهرک‌های مسکونی بازرسی صورت گرفت که متأسفانه در این بازرسی مشخص شد اکثر وسایل بازی فاقد گواهینامه بازرسی هستند.

رئیس اداره استاندارد شهرستان سرخس با اشاره به پلمپ و توقیف امانی این تجهیزات تصریح کرد: متأسفانه در اثر غیراستاندارد بودن و غیر ایمن بودن تجهیزات شهربازی و وسایل بازی در کشورمان خطرات و آسیب‌هایی برای مردم و به‌ویژه کودکان به وجود آمده است.

وی بیان کرد: لازم است همه مجریان و متصدیان وسایل شهربازی نسبت به استانداردسازی آن‌ها اقدام کرده و همه متولیان مربوطه با همکاری یکدیگر محیطی امن را برای آسایش، رفاه و سلامت مردم ایجاد کنند.

 

ولایتی با تأکید بر اینکه بدون همکاری دستگاه‌های مربوطه امکان استقرار استاندارد در پارک‌ها و نیز کنترل وسایل بازی امکان‌پذیر نیست، اظهار داشت: وسایل بازی شهربازی‌ها و پارک‌ها مشمول مقررات استاندارد اجباری است.

رئیس اداره استاندارد شهرستان سرخس عنوان کرد: مطابق ماده ۹ قانون این سازمان، بهره‌برداری از این تجهیزات بدون اخذ مجوز قانونی (گواهینامه بازرسی) ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: از بهره‌برداران بخش‌های دولتی و خصوصی انتظار داریم برای استفاده ایمن کودکان از وسایل شهربازی نسبت به ثبت تجهیزات بازی در سامانه استانداردسازی تجهیزات تفریحی اقدام کرده و در راستای انجام بازرسی از این تجهیزات، با شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد همکاری کنند.

انتهای پیام/