اولین سردار خراسان که لقب مصعب پیامبر گرفت+ تصاویر
اولین سردار خراسان که لقب مصعب پیامبر گرفت+ تصاویر
«سردار محمدمهدی خادم الشریعه» اولین سردار خراسان است که ۱ خرداد ۱۳۳۷ به دنیا آمد و ۳۱ اردیبهشت ۱۳۶۲ آسمانی شد؛ شهیدی که همرزمانش به خاطر نظم، تقوا و شجاعتش لقب «مصعب پیامبر» را به او دادند. نسیم سرخس همزمان با سالروز ولادت و شهادت این شهید بزرگوار ویژه نامه اولین سردار خراسان را منتشر کرد.

به گزارش گروه دفاع مقدس نسیم سرخس، سردار شهید محمد مهدی خادم الشریعه در روز جمعه ۱۳۳۷/۳/۱ در شهرستان سرخس در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود؛ دوران ابتدایی را در سرخس به پایان برد و جهت ادامه تحصیل به مشهد عزیمت کرد.

سردا شهید محمدمهدی خادم الشریعه (6)

شهید محمد مهدی خادم الشریعه اولین فرمانده تیپ ۲۱ امام رضا علیه السلام و اولین سردار استان خراسان بزرگ بود؛ ایشان به همراه شهدای عزیز دیگری همچون ولی الله چراغچی، حسن علیمردانی و شهید صاحب الزمانی و برخی از شهدای سرخس همچون شهید براتعلی صیاد ازکندکلی، شهید اصغری از کچولی و شهید علیرضا عیار در تنگه چزابه در تاریخ ۶۰/۱۱/۱۷ رشادتها و دلاوری های زیادی از خود نشان دادند به طوری که سرنوشت جنگ را تعیین کردند.

سردا شهید محمدمهدی خادم الشریعه (2)

روح خدا خمینی کبیر نیز در پاسداشت این فداکاری فرزندان دلاور خود می فرمایند: این اعجاز به حول و قوه الهی در بازوان پرتوان رزمندگان به خصوص رزمندگان تیپ ۲۱ امام رضا علیه السلام به فرماندهی این سردار (شهید خادم الشریعه) نمایان شد.

سردار درچه ای از همرزمان شهید خادم الشریعه در کلامی جالب گفته اند: دوستان شهید به خاطر نظم، تقوا و شجاعت به ایشان لقب «مصعب پیامبر» داده بودند.

سردا شهید محمدمهدی خادم الشریعه (4)صبح روزشهادت این سردار، دوستانشان به ایشان یک سیب تعارف می کنند و ایشان می گوید: دلم میخواهد از دست رسول خدا در بهشت میوه بگیرم.

سرانجام این اسوه استقامت و فداکاری در مرحله سوم عملیات بیت المقدس اجر زحمات خود را گرفت و در روز جمعه ۶۲/۲/۳۱ مصادف با مبعث پیامبر در آغوش شهادت آرام گرفت.

سردا شهید محمدمهدی خادم الشریعه (1)

نحوه شهادت ایشان هم بدین صورت بوده است که در یک سرکشی از خط مقدم همراه با شهید کاظمیان عازم خط مقدم بودند که یک خمپاره در نزدیکی ماشین منفجر می شود و یک ترکش به شقیقه شهید خادم الشریعه اصابت می کند.

سردا شهید محمدمهدی خادم الشریعه (5)

شهید کاظمیان در تماسی که با شهید چراغچی می گیرد خبر شهادت سردار را اینگونه می دهد که، خادم الشریعه پیش رجایی رفت.

سردا شهید محمدمهدی خادم الشریعه (3)

۳ جمعه شگفت انگیز

خواهر شهید محمد مهدی خادم الشریعه با اشاره به ۳ جمعه شگفت انگیز در زندگی برادرش چنین می گوید: «سرنوشت محمد مهدی در ۳ جمعه مقدس رقم خورد به طوری که اولین جمعه روز تولد او بود که با بیست و پنجم ذی القعده و روز دحوالارض (روز پهن شدن و گسترده شدن زمین از کعبه) مصادف شد و شهادتش در روزجمعه، بیست و هفتم رجب و بعثت پیامبر اکرم(ص) اتفاق افتاد و سومین جمعه نیز تشییع پیکر و خاک سپاری او بود که با چهارم شعبان و ایام با برکت ولادت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل (ع) مصادف شد».

 

یک کرامت از شهید:

در تاریخ ۹۲/۱۲/۱۳ یکی از بسیجیان دانشگاه پیام نور سرخس شب قبل از اعزام کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی در خواب می بیند که با یک کاروان که به نام «شهید خادم الشریعه» مزین شده است عازم مناطق هستند؛ صبح روز ۹۲/۱۲/۱۴ وقتی کارت های شناسایی توزیع می شود، ایشان می بیند که بر روی کارت ها نوشته شده است «کاروان راهیان نور شهید محمد مهدی خادم الشریعه».

 

فرازی از وصیت نامه شهید:

درست است که ما مهمات کم داریم و آنها مهمات زیاد دارند ولی خدا از آنها بالاتر است؛ مهمات نیست که کار می کند بلکه ایمان و عقیده است که کار می کند؛ خدا با ما هست و دست خدا بر سر ماست پس هیچ هراسی از دشمن نداشته باشید.

شادی ارواح طیبه شهدا صلوات…