اولویت اساسی بیمارستان سرخس تهیه دستگاه «سی‌تی‌اسکن» است/ تأمین اکسیژن بیماران کرونایی از مسیر جاده مرگ!
اولویت اساسی بیمارستان سرخس تهیه دستگاه «سی‌تی‌اسکن» است/ تأمین اکسیژن بیماران کرونایی از مسیر جاده مرگ!
کاظمی گفت: تهیه امکانات تشخیصی موردنیاز بیماران از جمله دستگاه «سی‌تی‌اسکن»، مطالبه مردمی و اولویت اساسی تنها بیمارستان عمومی سرخس است.

ابوالفضل کاظمی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با بیان اینکه کمبود امکانات بیمارستان لقمان سرخس در شرایط کرونایی فشار مضاعفی بر کادر درمان و مردم شهرستان آورده است، اظهار کرد: باوجوداینکه شاهد مشکلات متعددی در این بیمارستان هستیم، اما اجازه ندادیم هیچ بخشی غیرفعال شود.

رئیس بیمارستان لقمان حکیم سرخس با تأکید بر اینکه شهرستان سرخس پیشانی جمهوری اسلامی است، افزود: بیمارستان سرخس باید قلب تپنده شهرستان باشد و این بیمارستان در زمان ساخت باید بر اساس توریسم درمانی و گردشگری سلامت هدف‌گذاری می‌شد، اما امروز با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

وی تصریح کرد: در شهرستان سرخس با جمعیت ۱۰۰ هزار نفری شاهد اتفاقات متنوع بهداشتی و درمانی هستیم، درحالی‌که نه آی سی یو داریم و تجهیزاتی که نصب شده، پاسخگوی نیاز بیماران نیست.

کاظمی به مشکل دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان اشاره کرد و ادامه داد: کارکنان ما برای رساندن دستگاه اکسیژن به بیماران در این وضعیت کرونایی روزی سه بار در جاده سرخس به مشهد تردد می‌کنند تا کپسول اکسیژن بیاورند و جان شهروندان را نجات دهند؛ روزانه حدود دو میلیون تومان برای این دستگاه‌ها هزینه می‌شود.

رئیس بیمارستان لقمان حکیم سرخس عنوان کرد: با شیوع بیماری کرونا و با وجود مشکلات زیادی که این بیمارستان دارد، اما هیچ بخشی را در بیمارستان تعطیل نکردیم و اجازه ندادیم بحران کرونا آسیب‌ها را افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: برای مقابله با کرونا در شرایط یک جنگ واقعی هستیم و اگر در جنگ، پشتیبانی درستی  انجام نشود به خط مقدم آسیب می‌رسد.

کاظمی با تأکید بر اینکه تأمین امکانات و تجهیزات بیمارستان باید برای حفظ جان مردم در اولویت باشد، گفت: نبود امکانات تشخیصی موردنیاز بیماران از جمله نبود دستگاه «سی‌تی‌اسکن» و ضرورت ارائه خدمات، به‌عنوان یکی از اولویت‌های اساسی و مطالبه مردمی از بزرگ‌ترین مشکلات تنها بیمارستان عمومی شهرستان سرخس است.

رئیس بیمارستان لقمان حکیم سرخس اظهار کرد: بزرگ‌ترین دستگاه امحاء زباله‌های عفونی و بیمارستانی شرق کشور در بیمارستان سرخس نصب شده، اما اگر سیستم سرمایشی مناسب نتواند این دستگاه را خنک کند، نمی‌توانیم دستگاه را حفظ و نگهداری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه نیازمند روحیه نشاط در شبکه بهداشت و درمان شهرستان هستیم، بیان کرد: شهروندان به‌جای هزینه برگزاری مراسم عروسی که می‌تواند موجب افزایش آمار مبتلایان در این شرایط شود، با هزینه آن در امور خیر و خرید یک‌بخشی از تجهیزات برای بیمارستان جان چندین نفر را نجات دهند؛ هر زوجی که اقدام به این کار خیر کند، پلاک این افتخار را به نام خودشان در بیمارستان بر روی دستگاه اهدایی نصب می‌کنیم.

انتهای پیام/