انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس جعل تاریخ است/ سران مرتجع عرب به دنبال معامله تاریخ اسلام هستند/ جمهوری اسلامی توان اقدامات اقتصادی نامتقارن را در کشورهای منطقه دارد
انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس جعل تاریخ است/ سران مرتجع عرب به دنبال معامله تاریخ اسلام هستند/ جمهوری اسلامی توان اقدامات اقتصادی نامتقارن را در کشورهای منطقه دارد
نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس جعل تاریخ و توهین به هویت مذهبی مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس در سرخس همزمان با ۹۰۰ شهر در سراسر کشور به سمت میعادگاه‌‌ نماز جمعه با حضور گسترده مردم مؤمن، روزه‌دار و ولایت مدار این شهرستان برگزار شد.

 

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با تأکید بر اینکه بیت‌المقدس مرکز وحدت ادیان توحیدی است، اظهار کرد: قریب به ۵ قرن مسلمانان در بیت‌المقدس زندگی کردند که به دلیل برخی سست انگاری‌ها، این مکان مقدس حدود ۹۱ سال به دست صلیبیون افتاد و اکنون قریب به ۷۰ سال است که در اشغال رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی است.

 

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقال سفارت آمریکا از تلاویو به بیت‌المقدس تصریح کرد: این اقدام آمریکایی‌ها یک پیام واضح دارد، یعنی مسلمانان بدانید که به هویت مذهبی شما بی‌احترامی و توهین کردیم.

 

وی با بیان اینکه انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس جعل تاریخ و توهین به هویت مذهبی مسلمانان است، افزود: امروز مردم فلسطین برای یک زندگی بسیار معمولی در وطن خودشان باید مجوز بگیرند.

 

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی آن همت و تلاش لازم را برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین نداشتند، عنوان کرد: راهپیمایی‌های ملت ایران این پیام را به دنیا صادر می‌کند که ما همیشه در کنار مردم مظلوم فلسطین هستیم.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت‌های مرتجع عربی که دستی در ارتباط با رژیم صهیونیستی دارند و هر روز این رابطه آن‌ها آشکارتر می‌شود، در حال معامله تاریخ اسلام هستند، به این دلیل که چند صباحی در تاج‌وتخت باشند.

 

وی بیان کرد: فضای جهانی امروز علیه رژیم صهیونیستی است و ما به‌عنوان جمهوری اسلامی ایران همیشه مدافع مظلومان و مستضعفان هستیم و به تحریف تاریخ اعتراض می‌کنیم.

 

قاضی‌زاده هاشمی افزود: صحنه‌گردان رژیم صهیونیستی انگلیس و حامی اقدامات جنایت‌کارانه او آمریکا است.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی در ادامه به مذاکرات برجام اشاره و تصریح کرد: آنچه به‌عنوان فرجام برجام مهم است کاملاً قابل پیش‌بینی بود و در حقیقت برجام برای کند شدن صنعت هسته‌ای به ما تحمیل شد.

 

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هزاران کیلومتر مرز مشترک آبی و خاکی دارد، افزود: امروز جمهوری اسلامی با این ظرفیت‌ها توان اقدامات اقتصادی نامتقارن را در کشورهای منطقه دارد.

 

قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر اینکه نمی‌توان با وادادگی کار را به‌پیش برد، اظهار داشت: اگر در مجلس نهم ظرف بیست دقیقه برجام را نمایندگانی به تصویب رساندند، در مجلس دهم هم جمعی از نمایندگان انقلابی آن را به آتش کشیدند و این دلیلش عدم اعتماد به آمریکا و غربی‌ها است.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: برجام هیچ فایده‌ای برای آینده ایران ندارد و این مذاکرات باید درس‌های عبرت باشد.

 

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در طول تاریخ حتی به نوکران تمام قدش هم رحم نکرده است، گفت: بالاترین نوکر آمریکا در طول تاریخ محمدرضا پهلوی بود که پس از انقلاب ایران، حتی حاضر نشدند جایی در آمریکا به او بدهند.

 

قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: این سرنوشت نوکران آمریکا است؛ کسانی که کشورشان را به آمریکا می‌فروشند عاقبتشان، عاقبت نوکرانی همچون محمدرضا پهلوی، معمر قذافی و حسنی مبارک است.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی‌توانیم کشورمان را به دلیل امور واهی به آمریکا تقدیم کنیم، تصریح کرد: ایران اسلامی همیشه به دنبال استقلال‌طلبی بوده و بر روی پای خودش ایستاد است، البته سختی‌هایی را هم تحمل کرده و در مقابل تحریم‌ها و تهدیدها اقتصادی ایستادگی کرده است.

 

وی در پایان با تأکید بر اینکه استقلال‌طلبی نیازمند یک وحدت و انسجام داخلی است، خاطرنشان کرد: امروز تمامی اقوام به پای نظام اسلامی ایستاده‌اند و نمی‌گذارند ذره‌ای از خاکشان به دست دشمن بیفتد.

انتهای پیام/