انتقاد امام جمعه سرخس از کم کاری مسئولان در عرصه اقتصاد مقاومتی/ سه ماه گذشت؛ شاهد اقدام و عمل نیستیم
انتقاد امام جمعه سرخس از کم کاری مسئولان در عرصه اقتصاد مقاومتی/ سه ماه گذشت؛ شاهد اقدام و عمل نیستیم
امام جمعه سرخس با بیان اینکه عمده مشکلات کشور به عملکرد مسئولان برمی‌گردد، گفت: سه ماه از سال جدید گذشته و نه‌تنها در کشور بلکه در شهرستان سرخس نیز شاهد اقدام و عمل جدی نیستیم و گشایشی برای رفع معضل بیکاری شهرستان صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) گفت: اسلام و امت اسلام مدیون جهاد و انفاق حضرت خدیجه کبری (س) است.

 

امام‌جمعه سرخس با تأسی از آیات قرآن افزود: مؤمنان واقعی کسانی هستند که به خدا ایمان آوردند، رسول او را پذیرفتند و در اطاعت از او استوار ماندند.

 

وی در ادامه با تبریک ولادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام و نام‌گذاری این روز به نام اکرام ایتام تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اولویت‌دار روزه‌داران باید این باشد که در جامعه فقیری نباشد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس خاطرنشان کرد: به تعبیر امام صادق علیه‌السلام اگر کسی گرسنه‌ای را سیر کند در بهشت خداوند سفره‌ای پهن می‌کند که جن و انس از آن سفر سیر برمی‌خیزند و روزه‌دار صاحب این سفره است.

 

ارژنگ بیان داشت: در تمامی ماه‌ها احسان و نیکوکاری شایسته است، اما در ماه مبارک رمضان کسی که نیازمندان را یاری می‌رساند، خداوند ۷۰ نوع بلا را از او دور می‌کند.

 

امام‌جمعه سرخس ادامه داد: ۱۸۰۰ بسته غذایی همزمان با ماه مبارک رمضان توسط شاگردان امام صادق علیه‌السلام فراهم و بین نیازمندان شهرستان توزیع شد و تأکیدداریم زمینه‌ای فراهم شود تا این نیازمندان به دنبال درآمدی عزتمندانه باشند و کمک‌ها فقط به عده‌ای که توان کار ندارند، اهدا شود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام که فرمودند، تحریم‌ها دلیل اصلی مشکلات کشور نیست، گفت: سوء مدیریت‌ها باعث مشکلات اقتصادی کشور شده و فقط ۲۰ درصد این مشکلات مربوط به تحریم‌ها است.

 

وی بابیان اینکه عمده مشکلات کشور به عملکرد مسئولان برمی‌گردد، اظهار داشت: اگر مدیریت جهادی و توجه به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باشد، شاهد این مشکلات نخواهیم بود.

 

ارژنگ تصریح کرد: سه ماه از سال جدید گذشته و نه‌تنها در کشور بلکه در شهرستان سرخس نیز شاهد اقدام و عمل جدی نیستیم و گشایشی برای رفع معضل بیکاری شهرستان صورت نگرفته است.

 

امام‌جمعه سرخس با انتقاد شدید از عهدشکنی‌ها و زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها تصریح کرد: آمریکا مصداق آیات سوره انفال است، یعنی بدترین جنبندگان روی زمین کسانی هستند که در برابر خدا می‌ایستند و به تکرار عهدشکنی می‌کنند.

 

وی عنوان کرد: امروز سیاست‌های آمریکا توسط صهیونیست‌های یهودی تنظیم می‌شود که در قرآن از آن‌ها به‌عنوان بدترین جنبندگان روی زمین نام برده شده است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا تصریح کرد: امروز باید امکانات کشور در تمامی عرصه‌ها آن‌چنان تقویت شود که اگر روزی آمریکایی‌ها برجام را پاره کردند باشهامت آن را آتش بزنیم و اگر درشت‌گویی کردند و هوس جنگ به سرشان زد در مقابل آن‌ها باقدرت بایستیم.

انتهای پیام/