انتخاب مدیران جوان، کارآمد و جهادی برخواسته از دانشگاه؛ فرصتی برای نوسازی سرخس
انتخاب مدیران جوان، کارآمد و جهادی برخواسته از دانشگاه؛ فرصتی برای نوسازی سرخس
یک استاد دانشگاه، انتخاب مدیران جوان، کارآمد و جهادی برخواسته از دانشگاه را فرصتی برای نوسازی سرخس عنوان کرد.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از فارس، مصطفی ربانی از اساتید دانشگاه‌های سرخس با توجه به تغییر استاندار خراسان‌ رضوی و به تبع آن احتمال تغییر فرماندار شهرستان مرزی سرخس بر لزوم انتخاب فرمانداری جوان از فضای دانشگاهی براساس بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرده است.

در متن این یادداشت آمده است:

طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، جوانان باید سکاندار بدنه مدیریتی کشور در چهل ساله دوم انقلاب باشند و ایشان پیوسته از مدیریت‌های جوان کشور سخن گفته و حتی دولت جوان و حزب‌اللهی را علاج حل مشکلات کشور دانسته‌اند و در این راستا از دانشگاه به عنوان مهمترین مرکز تربیت مدیران آینده کشور یاد کردند. همچنین ایشان در دیدار با هیات دولت سیزدهم به این مهم اشاره کرده و جوان‌سازی بدنه مدیریتی کشور را از الزامات تحول برشمردند.

در این راستا وقت آن رسیده است که در نظام آموزشی کشور باید به سمت تربیت مدیرانی با فرهنگ جهادی و روحیه عملیاتی و میدانی برای ساختن ایران نوین اسلامی گام برداشت. استادان دانشگاه و معلمان نقش اساسی در پرورش و تربیت دانش‌آموزان و دانشجویان به عنوان مدیران آینده کشور را برعهده دارند.

جوانگرایی در رده‌های مختلف مدیریت‌های میانی می‌تواند منجر به تحرک و پویایی کشور شده و کادرسازی برای علم استادان در دانشگاه و معلمان در مدارس زمانی اثرگذار و مهم است که در راستای ایجاد جریان نخبه‌پروری و مدیرپروری مطابق با سند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت باشد. در این مسیر سیستم‌های آموزشی و آموزش عالی در شهرستان سرخس نیز باید در راستای بسترسازی و فرآیندسازی برای تربیت مدیران مومن، متخصص، متعهد، کارآمد و مورد نیاز بخش‌های مختلف جامعه سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کنند.

برای نیل به اهداف توسعه متوازن و پایدار و حل مشکلات عمده شهرستان سرخس از جمله اشتغال، معیشت، پروژه‌های عمرانی، مشکلات حوزه انرژی و مدیریتی باید بر اساس راهکارهای علمی کارشناسی که در دانشگاه و توسط متخصصین و فرهیختگان تبیین می‌شود گام برداشت.

اینک آزمونی بسیار تعیین‌کننده پیش روی سیستم‌های شایسته‌گزینی و نظام برنامه‌ریزی استان است تا با انتخاب‌های خود هموار کننده مسیر توسعه و پیشرفت شهرستان سرخس باشند، البته باید به این نکته نیز توجه کرد که در وضعیت کنونی انتظار معجزه از جوانان نداریم.

انتخاب مدیران جوان و کارآمد، دارای روحیه و فرهنگ جهادی برخواسته از دانشگاه، فرصتی برای نوسازی سرخس است. همانطور که در گام اول انقلاب جوانان حضور موثر و کارآمدی در صحنه‌های فوق بحرانی حاصل از تحریم و جنگ ایفا کردند، قطعا در گام دوم انقلاب این جوانان هستند که می‌توانند با تغییر نگرش مدیریت، و ایجاد مدیریت‌های مبتنی بر علم، تمام توان و تخصص و تعهد خود را در اختیار پیشرفت شهرستان سرخس قرار دهند.

انتهای پیام/