امروز «یمن» به مرکز خطری برای رژیم سعودی تبدیل شده/ «موشک‌ها» نشان دادند تحریم‌های سعودی علیه یمن بی‌ثمر است/ آینده این جنگ را باید از دریچه موشک‌ها نگاه کنیم
امروز «یمن» به مرکز خطری برای رژیم سعودی تبدیل شده/ «موشک‌ها» نشان دادند تحریم‌های سعودی علیه یمن بی‌ثمر است/ آینده این جنگ را باید از دریچه موشک‌ها نگاه کنیم
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: عربستان در طول سه سال گذشته به‌رغم تمامی فشارها علیه یمن به هیچ‌کدام از اهدافش نرسید، بلکه هر چه گذشت ضعف و ناتوانی‌اش در عرصه نظامی بیشتر آشکار شد و در واقع امروز یمن به مرکز خطری برای رژیم سعودی تبدیل شده است.

جعفر قنادباشی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به آخرین تحولات یمن اظهار کرد: ششم فروردین امسال جنگ تجاوزکارانه و تحمیلی و ضد انسانی رژیم سعودی علیه یمن وارد چهارمین سال خود شد؛ جنگ نابرابری که در واقع یک نوع جنایت جنگی، نسل‌کشی و پاک‌سازی قومی است.

 

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: این جنگ یک جنگ نظامی صرف نیست، بلکه یک پاک‌سازی قومی و جنایت جنگی محسوب می‌شود، چراکه در سه سال گذشته در کارنامه عربستان بمباران نقاط مسکونی و زیرساخت‌های اقتصادی یمن دیده می‌شود.

 

وی تصریح کرد: عربستان در طول سه سال گذشته به‌رغم تمامی فشارها علیه یمن به هیچ‌کدام از اهدافش نرسید، بلکه هر چه گذشت ضعف و ناتوانی‌اش در عرصه نظامی بیشتر آشکار شد و در واقع امروز یمن به مرکز خطری برای رژیم سعودی تبدیل شده است.

 

قنادباشی بیان کرد: به‌رغم تمامی فشارها و تحریم‌ها علیه یمن و حمایت دولت‌های بزرگ از رژیم سعودی و محموله‌های جدید تسلیحاتی که در اختیار او گذاشتند، یمن توانسته توانمندی نظامی خودش را به‌خصوص در موشکی به اثبات برساند.

 

کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان کرد: یمن امروز در عرصه جنگ زمینی توانسته با مقاومت مرزهای خودش را حفظ کند، حتی پایگاه‌های نظامی عربستان را مورد حمله قرار می‌دهد و ماشین جنگی عربستان را در زمین فشل کرده است؛ در هوا هم یمنی‌ها به تولید و ساخت موشک‌های بالستیک دست پیدا کرده‌اند و نشانه‌های روشن آن شلیک سه موشک به سه‌نقطه حساس عربستان در روزهای گذشته بود.

 

وی با تأکید بر اینکه مدل یمن- عربستان به‌مانند مدل غزه- اسرائیل است، اظهار داشت: غزه با اینکه محیط کوچکی بود، اما با ساخت موشک‌های دست‌ساز حماس توانست اسرائیل را متوقف کند.

 

قنادباشی خاطرنشان کرد: امروز موشک‌ها تعیین‌کننده‌ترین عامل جنگ و نشانه پشتکار و انگیزه مردم یمن هستند و می‌توانیم آینده این جنگ را از دریچه موشک‌ها نگاه کنیم.

 

کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: موشک‌ها نشان دادند که تمامی تحریم‌ها و محاصره‌های رژیم سعودی علیه یمن در طول سه سال جنگ تحمیلی بی‌ثمر بوده و از طرفی مردم یمن به پیروزی در این جنگ امید دارند.

 

وی بیان کرد: آنچه امروز در آغاز چهارمین سال تجاوز رژیم سعودی علیه یمن شاهد آن هستیم، در واقع نویدبخش پیروزی حق بر باطل و پیروزی مردم یمن بر نیروهای متجاوز سعودی و شکست حامیان او است.

انتهای پیام/