الگوی اصلاح و ارتقای فرهنگ عمومی باید بر اساس اندیشه رهبر انقلاب باشد
الگوی اصلاح و ارتقای فرهنگ عمومی باید بر اساس اندیشه رهبر انقلاب باشد
حجت‌الاسلام بختیاری گفت: الگوی اصلاح و ارتقای فرهنگ عمومی باید بر اساس اندیشه رهبر معظم انقلاب باشد و یک الگوی نظام‌مند و جامع به‌منظور شکل‌گیری وحدت رویه در بین مسئولان و مراجع مربوطه از منظومه اندیشه‌ای و بیانات ایشان استخراج شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به ۱۴ آبان‌ماه، روز فرهنگ عمومی اظهار کرد: الگوی ما در اصلاح و ارتقای فرهنگ عمومی باید بر اساس اندیشه رهبر معظم انقلاب باشد.

امام جمعه سرخس افزود: فرهنگ عمومی در همه حوزه‌های زندگی اجتماعی، خانواده، حکومت، اقتصاد و آموزش و پرورش و نظایر این‌ها حضور دارد، از این رو نمی‌توان آن را به حوزه مشخصی محدود کرد.

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: یکی از مقدمات لازم برای سیاست‌گذاری در عرصه فرهنگ عمومی، بررسی بیانات مقام معظم رهبری است.

وی بیان کرد: به گفته مقام معظم رهبری، دغدغه اصلی ایشان بحث فرهنگ است، بنابراین باید یک الگوی نظام‌مند و جامع به‌منظور شکل‌گیری وحدت رویه در بین مسئولان و مراجع ذی‌ربط از منظومه اندیشه‌ای و بیانات ایشان استخراج شود.

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه شرایط علّی، شرایط زمینه‌ای، راهبردها، موانع و پیامدها را الگوی نظام‌مند اصلاح و ارتقای فرهنگ عمومی در جمهوری اسلامی ایران از نگاه مقام معظم رهبری برشمرد.

امام جمعه سرخس عنوان کرد: دولت اسلامی باید برای از بین بردن خصلت‌ها و ارزش‌های نامناسب فرهنگ عمومی و مقابله با دشمنان و کسانی که به‌دنبال ایجاد رخنه و انحراف در فرهنگ عمومی هستند، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مناسب انجام دهد.

حجت‌الاسلام بختیاری گفت: فرهنگ به‌مثابه «روح جامعه» است که به‌زندگی فردی و اجتماعی انسان معنا و هویت می‌بخشد؛ همچنین فرهنگ شکل‌دهنده و اثرگذار بر ذهنیت و گرایش‌های افراد و جامعه و تعیین کننده رفتار عمومی است.

امام جمعه سرخس در ادامه با بیان اینکه در مسیر راهبردها برای تحقق فرهنگ عمومی مطلوب موانع بیرونی و درونی وجود دارد، تصریح کرد: موانع بیرونی در حقیقت دشمنان هستند که از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای، تهاجم فرهنگی، نفوذ فرهنگی، فیلم‌ها و سریال‌های هالیوودی، سایت‌های اینترنتی و سایر ابزارها در این مسیر ایجاد مانع می‌کنند.
وی در پایان اشخاص منحرف، رسانه‌های دیداری و شنیداری منحرف، سطحی‌نگری در مسائل فرهنگی، رفتار نادرست مسئولان و نخبگان و ضعف نظام آموزشی و علمی را از موانع درونی در مسیر تحقق فرهنگ عمومی مطلوب نام برد.

انتهای پیام/