اقدامات دولت پیشین باعث ایجاد حفره‌های امنیتی در کشور شد/ شهادت حاج قاسم سلیمانی نتیجه اعتماد به غرب است
اقدامات دولت پیشین باعث ایجاد حفره‌های امنیتی در کشور شد/ شهادت حاج قاسم سلیمانی نتیجه اعتماد به غرب است
هاشمی نژاد گفت: ترور یکی از ابزارهای مهم و اصلی قدرت‌های جهانی است و تروریست اگر حمایت‌های قدرت‌های جهانی را نداشته باشد کاملاً قابل کنترل است و حتی می‌توان آن را در نطفه خفه کرد.

به گزارش نسیم سرخس، سید محمدجواد هاشمی نژاد، مدیرکل بنیاد هابیلیان در گفت‌وگو با صبح توس، به مناسبت ۸ شهریور ماه سالروز شهادت شهید رجایی و باهنر اظهار کرد: ترور یکی از ابزارهای مهم و اصلی قدرت‌های جهانی است و تروریست اگر حمایت‌های قدرت‌های جهانی را نداشته باشد کاملاً قابل کنترل است و حتی می‌توان آن را در نطفه خفه کرد اما قدرت‌های جهانی برای پیشبرد اهداف خود از این ابزار استفاده می‌کنند.

هاشمی نژاد با بیان اینکه تجربه ثابت کرده است که قدرت‌های جهانی هیچگاه نتوانسته‌اند با ترور و تروریست به اهداف خود برسند، گفت: چندی پیش خانم کلینتون اذعان کرده بود که القاعده و داعش ساخته دست آمریکا هستند از طرف دیگر این‌چنین گروه‌ها که از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند و به آن‌ها آموزش و اسلحه داده می‌شود در پایان محکوم به شکست هستند.

وی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب دشمن با استفاده از ابزار ترور به دنبال براندازی جمهوری اسلامی بود اما این ترورها درنهایت باعث شد تا ملت ایران علیه تروریست‌ها یکدست و هم‌صدا شوند و از پس آن‌ها برآیند.

مدیرکل بنیاد هابیلیان با اشاره به اینکه در دهه شصت در برخی روزها تا صد ترور در کشور انجام می‌شد، ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران در سایه قدرت اطلاعاتی، نظامی و از همه مهم‌تر پشتوانه مردمی خود قدرتمند شده است و توانسته از پس تروریست‌های داخلی برآید ولی این توطئه همچنان وجود دارد.

هاشمی نژاد عنوان کرد: با توجه به اینکه ترور یک ابزار در دست قدرت‌ها و نشان ترس است به عنوان مثال در جریان به شهادت رسیدن حاج قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی و اقداماتی که رژیم صهیونیستی در مورد مناطق مختلف فلسطین و ترور شهدای هسته‌ای ما انجام داد، شاهد تروریست دولتی و حمایت مستقیم دولت‌های حامی تروریست بودیم.

وی با اشاره به اینکه اقدامات تروریستی دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران نه تنها باعث تضعیف ما نشده است بلکه باعث قدرتمندتر شدن جمهوری اسلامی نیز شده است، گفت: امروز ما شاهد آن هستیم که علاوه بر اینکه در منطقه دولت‌های حامی تروریست‌ها نتیجه‌ای نگرفته‌اند، گروه‌ها و گروهک‌هایی که در داخل جمهوری اسلامی ایران و با حمایت دولت‌های حامی تروریست فعالیت می‌کردند، نتوانستند نتیجه‌ای بگیرند.

مدیرکل بنیاد هابیلیان تأکید کرد: وزارت امور خارجه دولت سیزدهم باید پیگیر اقدامات تروریستی که علیه جمهوری اسلامی ایران انجام شده است باشد، از این رو آقای امیرعبداللهیان که به‌تازگی به عنوان وزیر امور خارجه منصوب‌ شده است در یکی از آخرین اظهارنظرهای خود اعلام کرده بود که وزارت امور خارجه پیگیر موضوع به شهادت رسیدن شهید حاج قاسم سلیمانی است.

هاشمی نژاد خاطر نشان شد: به اذعان بسیاری از کارشناسان امنیتی اقدامات دولت پیشین به‌نوعی باعث ایجاد حفره‌های امنیتی در کشور شده بود و می‌توان شهادت حاج قاسم سلیمانی را نتیجه اعتماد به غرب دانست از طرف دیگر مذاکرات برجام به ما نشان داد که غرب در هیچ زمینه‌ای قابل اعتماد نیست و دولت‌مردان ما باید بسیار هوشمندانه نسبت به اهداف آن‌ها در مذاکرات پیش رو قدم بردارند زیرا همواره غرب به دنبال سوءاستفاده است و هر جا نقطه‌ضعفی ببیند به دنبال بهره گرفتن از آن و تبدیل کردن آن نقطه‌ضعف به عنوان فرصتی برای خود است.

انتهای پیام/