بازدید اعضای هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس از واحد‌های عملیاتی پالایشگاه سرخس
بازدید اعضای هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس از واحد‌های عملیاتی پالایشگاه سرخس
اعضای هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه به شهرستان سرخس از واحد‌های عملیاتی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد، پارک گوگردی شهید سلیمانی، مجموعه دی کلینیک غدیر و مرکز رشد و نوآوری این مجتمع گازی بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، اعضای هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه به شهرستان سرخس از واحد‌های عملیاتی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد، پارک گوگردی شهید سلیمانی، مجموعه دی کلینیک غدیر و مرکز رشد و نوآوری این مجتمع گازی بازدید کردند.

عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: منطقه عملیاتی خانگیران سرخس به لحاظ وجود پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد و شرکت نفت و گاز شرق منطقه‌ای استراتژیک است و با توجه به تولید و فرآورش گاز ترش نقش بسزایی در تامین انرژی استان‌های شمال و شمال شرق کشور دارد.

وی افزود: با توجه به وضعیت و تفاوت آب و هوایی(وجود روزهای گرم تابستانی و روزهای سرد در فصل زمستان)، منطقه دارای شرایط سختی است که کارکنان با تلاش شبانه‌روزی خود نقش بسزایی در تولید پایدار گاز طبیعی دارند و ماندگاری نیروی انسانی از این جهت بسیار مهم است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: با توجه به حساسیت کار و نگهداشت واحد‌های عملیاتی، مزایایی که به کارکنان تعلق می‌گیرد شاید مناسب نباشد اما شاهد تلاش این عزیزان در جبهه تولید گاز طبیعی و خدمت‌رسانی به هم‌وطنان هستیم.

رحیمی در ادامه به نقش پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در توسعه واحد‌های گوگردی شهید سلیمانی و اشتغال‌زایی برای جوانان این منطقه اشاره و سایر اقدامات در حوزه‌های اقتصادی، ارتباط صنعت با دانشگاه، نظام پیشنهادها، ایمنی و مرکز رشد و نوآوری را مورد تحسین قرار داد.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» تاکید کرد: راه‌اندازی مرکز رشد و حمایت مسئولان پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد از شرکت‌های دانش بنیان، زمینه‌ساز ایجاد انگیزه برای جوانان و تبدیل ایده‌ها به فعالیت‌های با ارزش افزوده شده است.

انتهای پیام/

  • نویسنده : احسان بابائی