اقتصاد کشور برای چینی‌ها ایجاد شغل می‌کند/ لزوم اصلاح سیستم بانکی کشور
اقتصاد کشور برای چینی‌ها ایجاد شغل می‌کند/ لزوم اصلاح سیستم بانکی کشور
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در اجرای اقتصاد مقاومتی آن چیزی که انتظار بود در حد مطلوب انجام نشد، اظهار کرد: دولت به‌دوراز شعارها، سیاست زدگی و مانورهای تبلیغاتی برنامه‌های عملیاتی خود را در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی به کار بگیرد.

صدیف بدری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» گفت: رهبر معظم انقلاب چندین سال است که بر مسئله اقتصاد کشور تأکید دارند و امسال هم به‌صورت مصداقی این مسئله را مطرح کردند.

 

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین مشکل امروز کشور را مسئله اقتصاد دانست و افزود: کشور چندین سال است که گرفتار رکودی بزرگ شده و طبیعتاً این مسئله بر معیشت و اشتغال مردم تأثیر داشته است.

 

وی اظهار داشت: در اجرای اقتصاد مقاومتی آن چیزی که انتظار بود در حد مطلوب انجام نشد و باوجودی که قوانین خوبی در این خصوص داریم اما مسئولان اجرایی در جهت تحقق مطالبات رهبری به‌درستی به وظیفه خود عمل نکردند.

 

بدری با تأکید بر اینکه دولت خط مقدم اجرای عملیاتی اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: مجلس با تمام قدرت در اجرای اقتصاد مقاومتی از دولت حمایت می‌کند و اگر مشکلات قانونی وجود داشته باشد آن را از سر راه برمی‌دارد.

 

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر مطالبه واقعی برای حمایت از تولید داخل ایجاد شود، در سایه رونق تولید ملی مشکل اشتغال کشور هم حل خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: باور مصرف بازار کلان‌شهرها و حتی شهرهای کوچک ما امروز حدود ۷۰ درصد عرضه تولیدات خارجی و به‌خصوص چینی شده است و در حقیقت اقتصاد کشور برای چینی‌ها ایجاد اشتغال می‌کند.

 

بدری اذعان کرد: وقتی فناوری نانو و هسته‌ای و جمع زیادی از جوانان نخبه را در اختیار داریم و در اغلب بخش‌های علمی جزو سه کشور اول منطقه هستیم، می‌توانیم با اتکا به خودمان در تمامی حوزه‌ها توفیق داشته باشیم.

 

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا زمانی که دولت به‌صورت عملیاتی وارد این موضوع نشود، تولید ملی هم پا نمی‌گیرد.

 

وی افزود: به قیمت تمام‌شده کالای تولید داخل نباید توجهی داشته باشیم؛ کالایی که قیمت تولید داخل آن ۱۰۰ هزار تومان و چینی آن ۵۰ هزار تومان است، اگر ایرانی آن را بخریم تمامی این مبلغ به ملت ایران برمی‌گردد، اما اگر چینی آن را خریدیم، تمام سود آن به چینی‌ها می‌رسد.

 

بدری بیان داشت: وقتی بازار از کالاهای خارجی که عمدتاً هم قاچاق هستند پر می‌شود، تولیدکننده داخل دیگر رغبتی برای فعالیت و رقابت نخواهد داشت.

 

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یکی از موانع مهم تولید را سیستم بانکی دانست و عنوان کرد: اولویت اول دولت برای حمایت از تولید داخل باید اصلاح سیستم بانکی باشد.

 

وی تصریح کرد: اکثر تولیدکنندگان و کارخانه‌هایی که ورشکسته شدند، گرفتار تسهیلات بانکی بوده‌اند و کارخانه و تولیدکننده‌ای هم که در حال فعالیت است سرمایه خودش را پای‌کار آورده و درگیر سیستم بانکی نشده است.

 

بدری با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت حل مشکلات قانونی بر سر راه تولید است، تصریح کرد: دولت به‌دوراز شعارها، سیاست زدگی و مانورهای تبلیغاتی برنامه‌های عملیاتی خود را در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی به کار بگیرد.

انتهای پیام/