این اسناد فاش می کند آمریکا از مدت‌ها قبل در حال آماده‌سازی نیروهای سعودی برای تجاوز به یمن بوده است.

به گزارش نسیم سرخس، به نقل از العالم،  آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) تأکید کرد که این اسناد که پس از هک شدن شرکت نظامی Vinnell Arabia منتشر شد نشان دهنده مدت زمان طولانی آموزش مدرسان آمریکایی به نیروهای آل سعود برای کشتن مردم بی گناه یمن است.

Vinnell در ۱۹۷۵ نخستین شرکت خصوصی امریکایی است که به یک کشور خارجی (عربستان سعودی) خدمات نظامی را فروخته است. عربستان در سالهای اخیر خرید تجهیزات نظامی را آشکارا افزایش داده و اواخر سال ۲۰۱۰ بزرگ‌ترین قرارداد تسلیحاتی را با آمریکا امضا کرده است. این قرارداد شامل خرید ده‌ها فروند هواپیما و بالگرد به ارزش حدود ۶۰ میلیارد دلار می‌شود.

در همین راستا خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات آمریکایی تأکید کرد که همکاری های گسترده اطلاعاتی آمریکا با آل سعود شامل ارایه اطلاعات امنیتی حساس می شود که عربستان سعودی با استفاده از آن می تواند اهداف مورد نظر خود را در حمله به یمن به شیوه بهتر و دقیق تری تعیین کند.

یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، با اشاره به افزایش این همکاری های اطلاعاتی، گفت: اطلاعات بیشتری را در اختیار شرکای سعودی خود قرار داده ایم؛ ما به آنها کمک می کنیم درک بهتری از میدان نبرد در یمن داشته باشند.

انتهای پیام/