افزایش ۷ برابری فروش کود گوگردی در پالایشگاه گاز سرخس
افزایش ۷ برابری فروش کود گوگردی در پالایشگاه گاز سرخس
مدیر عملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس از افزایش 7 برابری فروش کود گوگردی در این مجتمع گازی خبر داد.

محمد فرزانه مقدم در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: فروش کود گوگرد بنتونیتی (پاستیل) در سال ۹۳ به میزان ۸۶۱ تن بوده که در مقایسه با فروش ۶ هزار و ۳۲۰ تنی سال ۹۴ بالای هفت برابر رشد را نشان می‌دهد و درآمد حاصل از این رشد خیره‌کننده برابر ۳۲ میلیارد و ۶۳۰  میلیون ریال است.

 

وی اظهار داشت: این شرکت تنها تولیدکننده کود گوگرد بنتونیتی (پاستیل) در ایران است که از یک روش پیشرفته، روزآمد و شناخته‌شده به نام «سندویک» در تولید کود گوگردی دنیا استفاده می‌کند و در سال گذشته موفق به اخذ گواهینامه ثبت مواد کودی از موسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی شده است.

 

مدیر عملیات پالایشگاه گاز سرخس ادامه داد: قسمت وسیعی از زمین‌های کشاورزی ایران قلیایی بوده و قدرت جذب انواع کودها توسط گیاه در آن پایین است و کود گوگرد بنتونیتی ماهیت اسیدی دارد و با کاهش قلیائی خاک، قدرت جذب انواع کود را افزایش می‌دهد.

 

فرزانه مقدم با اشاره به مزایای مصرف کود گوگرد بنتونیتی (پاستیل) در اراضی زراعی و باغی تصریح کرد: مصرف مناسب کود گوگرد بنتونیتی سبب می‌شود که «پی اچ» خاک‌های قلیایی اصلاح شده و میزان جذب مواد مغذی توسط گیاه افزایش یابد و درنهایت سبب افزایش کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی شود.

 

وی در پایان تأکید کرد: با توجه به کیفیت بالای محصول تولیدی و قیمت جهانی بالای محصول، در آینده نزدیک می‌توان با صادرات این محصول برای کشور ارزی آوری ایجاد کرد و این مهم گام دیگری برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/