افزایش ۳ میلیون مترمکعبی تولید گاز در منطقه عملیاتی خانگیران سرخس
افزایش ۳ میلیون مترمکعبی تولید گاز در منطقه عملیاتی خانگیران سرخس
با اقدام جهادی کارکنان پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس و شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز شرق در سرمای سخت زمستانی دی‌ماه ۱۴۰۱، میزان تولید انرژی در منطقه عملیاتی خانگیران ۳ میلیون مترمکعب افزایش یافته و برای مصرف هم‌وطنان به شبکه انتقال ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، با اقدام جهادی کارکنان پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد سرخس و شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز شرق در سرمای سخت زمستانی دی‌ماه ۱۴۰۱، میزان تولید انرژی در منطقه عملیاتی خانگیران ۳ میلیون مترمکعب افزایش یافته و برای مصرف هم‌وطنان به شبکه انتقال ارسال شده است.

محمد حسین یاسی، مدیر عملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: ورود جبهه هوای سرد باعث بارش برف در اکثر نقاط کشور و استان خراسان رضوی و خوشحالی اقشار مختلف مردم و به ویژه کشاورزان و روستاییان شد، اما با افزایش ماندگاری هوای سرد و کاهش محسوس دما، مصرف گاز در بخش خانگی افزایش یافت.

وی به اهمیت پالایشگاه شهبد هاشمی‌نژاد در خطه مرزی شهرستان سرخس اشاره و بیان کرد: پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد با نزدیک به چهار دهه قدمت به‌عنوان تنها تامین‍‌کننده انرژی در حوزه شمال و شمال شرق نقش ویژه و تاثیرگذاری در تولید گاز طبیعی برای مشترکان خانگی و صنعتی در این منطقه دارد.

یاسی تاکید کرد: یکی از موارد حائز اهمیت در صنعت گاز، برنامه‌ریزی دقیق و مستمر برای تامین قطعات یدکی، کاتالیست‌ها و آمادگی پالایشگاه‌ها در آستانه فرارسیدن روزهای سرد سال است و این مهم از اقدام‌های ضروری است که به‌منظور تداوم تولید پایدار گاز در فصل زمستان، بارش برف و سرمای سوزان انجام می‌شود.

مدیر عملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس خاطرنشان کرد: با پایش مستمر پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی قبل از ورود جبهه هوای سرد، تمامی کارکنان و تاسیسات در آمادگی کامل قرار داشتند.

وی تصریح کرد: با بارش برف اخیر و سرمای سوزان و کاهش دما تا منفی ۲۳ درجه، پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد یکی از پایدارترین مجتمع‌های گازی میهن اسلامی در این برهه حساس بوده که علاوه بر حفظ این پایداری با ابتکار و اقدام جهادی کارکنان این شرکت و همراهی همکارانمان در شرکت بهرهپ‌برداری نفت‌وگاز شرق، میزان تولید انرژی در این مجتمع ۳ میلیون مترمکعب افزایش و برای مصرف هموطنان به شبکه انتقال ارسال شد.

مردانی سختکوش به‌طور شبانه‌روزی در تاسیسات عظیم پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس می‌کوشند تا این نعمت خدادادی با مشقت و سختی فراوان از هزاران کیلومتر زیر زمین استخراج و فرآورش و گرمابخش خانه‌های هم‌وطنان به‌ویژه در زمان پیک مصرف و فصل زمستان باشد و امید می‌رود، هم‌وطنان در مصرف بهینه گاز صرفه‌جویی کنند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : احسان بابائی