نسیم سرخس، در گفتگو با چند نفر از شهروندان سرخسی در آستانه عید نوروز وضعیت قیمت کالاها در شهرستان و تورم را مورد بررسی قرار داده است که در ادامه می خوانید.

به گزارش نسیم سرخس، با نزدیک شدن به نوروز، تب و تاب خرید شب عید، ذهن خانواده های ایرانی را به خود مشغول کرده! بازارهای شلوغ و قیمت های جدید، بعضی ها را از خرید پشیمان و بعضی را نیز در عین خرید، دلخور می کند. با این همه آخر سال، ترافیک خرید شب عید در خیابان ها و مراکز خرید، شمارش معکوس شروع سال جدید را سرعت می بخشد.

در این زمان فقط بچه‌ها ذوق خرید کیف، کفش و پوشاک دارند و خانواده ها نیز در فکر چگونگی مهیا کردن نیازهای آنها هستند و در تلاشند تا جایی که توانایی مالی دارند فرزندان خود را خوشحال کنند.

 

در همین رابطه خبرنگار نسیم سرخس، در گفتگو با چند نفر از شهروندان سرخسی بازار شب عید شهرستان را مورد بررسی قرار داده است که در ادامه می خوانید:

 

احمدی یک از شهروندان سرخسی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: مغازه ها به خصوص صنف پوشاک بر سر قیمت ها با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

 

وی می افزاید: با توجه به اینکه بیشترین تقاضا برای خرید پوشاک از طرف بچه ها است ولی متاسفانه، لباس بچه ها متناسب با جنس ارائه شده نیست و تولید کنندگان پوشاک قیمت لباس بچه ها را بالا برده اند.

 

وی تاکید می کند: در حالی که مسئولان در رسانه‌ها و تلویزیون‌ اعلام می‌کنند که بر قیمت بازار نظارت داریم و با متخلفان برخورد دارند چرا در بازار این اتفاق صورت نمی گیرد و فروشندگان هر قیمتی را که اراده کرده، اعلام می‌کنند.

 

احمدی در پاسخ به این سوال که آیا تورم کاهش یافته است یا خیر؟ می گوید: ما هنوز از کاهش تورم چیزی احساس نکردیم، قدرت خریدمان کم شده و نظارتی هم در بازار دیده نمی شود.

 

بارانی یکی دیگر از شهروندان سرخسی به خبرنگار نسیم سرخس، گفت: قیمت اکثر اجناس در بازار سرخس نسبت به سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی داشته است.

 

وی می افزاید: با توجه به اینکه مرغ، آجیل و شیرینی جات بیشترین تقاضا را در سبد عیدانه مردم دارد، اما قیمت آن ها بیش از اندازه بالا رفته و مشکلاتی را برای قشر متوسط جامعه فراهم کرده است.

 

بارانی هم در پاسخ به این سوال که آیا تورم کاهش یافته است یا خیر؟ می گوید: اگر نگاهی فقط به قیمت مرغ داشته باشیم به این نتیجه می رسیم ،این یک حرف خنده دار است که بگوییم تورم کاهش یافته است.

 

وی می گوید: شما اگر امروز یک مواد غذایی بخرید و با یک ماه قبل مقایسه کنید متوجه می شوید که قیمت آن نه تنها کاهش بلکه افزایش یافته است بنابراین کاهش تورم و صفر شدن آن در بهمن ماه بیشتر یک ادعا است تا واقعیت.

 

بارانی گفت: اگر تورم در بهمن ماه به صفر رسیده است، پس چرا قیمت مرغ چند برابر شده است؟

 

ریحانی یکی دیگر از شهروندان سرخسی به خبرنگار نسیم سرخس، گفت: مرغ، به پیشواز عید رفته و قیمت آن مردم را غافلگیر کرده است.

 

وی می افزاید: فکر کنم مابقی کالاها هم به صورت پلکانی در حال افزایش است تا حداقل مردم فشار بالا رفتن قیمت ها را یک دفعه ای احساس نکنند!

 

ریحانی در پاسخ به این سوال که آیا تورم کاهش یافته است یا خیر؟ می گوید: بهتر است مرکز آمار و دستگاه هایی که در خصوص تورم به مردم آمار می دهند، به یک جمع بندی مناسب رسیده و آمارهای واقعی را به مردم اعلام کنند!

 

حمیدی یکی دیگر از شهروندان سرخسی به خبرنگار نسیم سرخس، گفت: ما که قشر جوان هستیم در خرید لباس عید مشکل داریم چون قیمت ها نجومی شده و لباسی هم که مورد نظر ما است که بخواهیم چندماه بپوشیم افزایش قیمت داشته است.

 

حمیدی هم در پاسخ به این سوال که آیا تورم کاهش یافته است یا خیر؟ می گوید: ما که چیزی از کاهش تورم هنوز احساس نکرده ایم.

 

میر یکی دیگر از شهروندان سرخسی به خبرنگار نسیم سرخس، می گوید: اگر نگاهی به قیمت ها در بازار سرخس داشته باشیم متوجه می شویم که تورم کاهش نیافته و قدرت خرید مردم هم کم شده است.

 

وی می افزاید: برنج ایرانی که در سال گذشته با قیمت هر کیلویی ۷ هزار تومان خریدم امسال هر کیلویی ۸ هزار و ۵۰۰ تومان شده است.

 

وی اذعان کرد: قیمت لوازم خانگی هم در شهرستان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته و فقط به صورت نقدی به فروش می رسد.

 

انتهای پیام/