وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مطالعه تحولات جمعیتی گفت: در حال حاضر تعداد زنان مجرد میانسال در حال افزایش و رو به رشد است.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از مهر، علی ربیعی عصر چهارشنبه در نشست سراسری هم‌اندیشی اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، با اشاره به مطالعه تحولات جمعیتی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد زنان مجرد میانسال در حال افزایش و رو به رشد است که آن ها تمایل بیشتری به قبول سرپرستی کودکان دارند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر تغییرات فرهنگی در زمینه باروری و تغییرات نگرشی در جامعه نشان می دهد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در آینده مسئولیت های بیشتری را در مورد کودکان بر عهده بگیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ما باید مسئولیت‌های وسیعی در این زمینه انجام دهیم چون مطالعات ما نشان داده که این بچه‌ها اگر در کنار خانواده باشند اجتماع‌پذیری بهتر دارند.

وی خاطر نشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سال ۹۲ سه راهبرد را در مورد کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در پیش گرفت که شامل جایگزین کردن خانواده های سببی (وابستگان درجه یک کودک)، خانواده های نسبی (نزدیکان کودک که بتوانند به صورت مددکار در قبال کمک مالی بهزیستی از کودک نگهداری کنند) و خانواده های انتخابی (خانواده های داوطلب نگهداری از کودک) می باشد.

ربیعی با اعلام این خبر که واگذاری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست به خانواده های جایگزین در دولت تدبیر و امید ۳۵ درصد افزایش یافته، گفت: فقر، اعتیاد و ازدواج‌های نامتعارف عامل اصلی بدسرپرستی بوده اما افرادی بودند که به دلیل حوادث طبیعی، تصادف و غیره خانواده را از دست دادند و کسی را نداشتند که از آن ها نگهداری کنند.

وی با اشاره به سیاست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر تلاش برای واگذاری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست به خانواده های جایگزین افزود: اگر این کودکان در درون خانواده رشد کنند، روند اجتماعی شدن آنها راحت تر طی می شود.

انتهای پیام/