افتتاح ۲ کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی سرخس
افتتاح ۲ کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی سرخس
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی دو کارخانه فرآوری برنج و فرآوری انواع سنگ‌های ساختمانی در این منطقه با حضور استاندار خراسان رضوی افتتاح و بهره‌برداری شد.

احمد صادقی گلمکانی در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به حضور استاندار خراسان رضوی در سرخس، گفت: صبح امروز دو کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی سرخس با حضور استاندار خراسان رضوی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس بیان کرد: استاندار خراسان رضوی در سفر خود به سرخس ابتدا از منطقه ویژه اقتصادی سرخس بازدید کرد و کارخانه‌های فرآوری برنج و فرآوری انواع سنگ‌های ساختمانی را در این منطقه افتتاح کرد.

وی افزود: خط تولید فرآوری و بسته‌بندی برنج پاکستانی یکی از مدرن‌ترین کارخانه‌ها است و در زمینی به مساحت ۹۵۰۰ مترمربع و زیربنای ۳۵۰۰ مترمربع با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و ۴۵۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری ارزی با ظرفیت اشتغال ۲۵ نفر در یک شیفت و ۴۰ نفر در دو شیفت افتتاح شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس با بیان اینکه شلتوک برنج از پاکستان به سرخس منتقل می‌شود و در سرخس فرآوری می‌شود، عنوان کرد: تولیدات این کارخانه برای مصرف داخلی و صادرات است.

صادقی گلمکانی با اشاره به افتتاح کارخانه فرآوری، برش و پردازش انواع سنگ‌های گرانیتی و مرمری گفت: این کارخانه نیز با سرمایه‌گذاری ریالی ۶۰ میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری ارزی ۸۰ هزار یورو توسط استاندار افتتاح شد.

گلمکانی بیان کرد: این کارخانه توان تولید سالانه ۲۵ هزار تن سنگ را برای صادرات به روسیه، ایتالیا و کشورهای آسیای میانه دارد و برای ۲۰ نفر در یک شیفت و برای ۳۵ نفر در دو شیفت اشتغال ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/