اعطای ۳۰۰ فقره وام اشتغالزایی به بخش مرزداران سرخس
اعطای ۳۰۰ فقره وام اشتغالزایی به بخش مرزداران سرخس
مجری طرح های اجتماع محور بنیاد برکت شهرستان سرخس از اعطای 300 فقره وام اشتغالزایی به بخش مرزداران این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام داوود حمیدی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، درباره برنامه های بنیاد برکت در بخش مرزداران شهرستان سرخس گفت: برای بخش مرزداران شهرستان سرخس سهمیه ۳۰۰ فقره وام اشتغالزایی در نظر گرفته شده است که برای هر دهستان ۱۰۰ فقره وام در سال جاری برای اجرای طرح های اشتغالزا اعطا می شود.

 

دبیر قرارگاه جهادی قران و عترت نهاد امامت جمعه شهرستان سرخس بیان کرد: از آذرماه تا اسفندماه سال گذشته و به مدت ۹۰ روز ۲۷۳ شغل در شهرستان سرخس توسط بنیاد برکت ایجاد شده است.

 

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به سه طرح بنیاد برکت در حوزه اشتغالزایی، عنوان کرد: طرح سحاب ویژه مشاغل خرد، طرح مهتاب در خصوص طرح های کلان و تعاون محور و طرح آفتاب مخصوص افرادی است که می خواهند کارخانه ایجاد کنند، با شرط ۴۹ درصد سهام کارخانه متعلق به بنیاد برکت و ۵۱ درصد سهام متعلق به خود شخص و با این ویژگی که فرد بتواند پس از مدتی با خرید سهم بنیاد خودش مالک کل کارخانه شود؛ این طرح ها سه طرح بنیاد برکت در حوزه اشتغالزایی است.

 

وی افزود: از میان این طرح ها آنچه مورد توجه بیشتر ما قرار دارد طرح سحاب است و این طرح مخصوص کسانی است که ساکن دائم روستا باشند، زیر ۷۰۰ هزار تومان درآمد ماهیانه آن ها باشد، سن بین ۲۳ تا ۵۵ سال، فاقد بیمه تامین اجتماعی و سرپرست خانوار باشند و مهارت و مکان لازم برای انجام طرح مورد نظر را داشته باشد.

 

نماینده گروه‌های جهادی در شهرستان سرخس تاکید کرد: طرح های اشتغالزایی افراد با محوریت بنیاد برکت توسط یک قرارگاه در روستا شامل تمام اعضای شورای اسلامی، دهیار، فرمانده پایگاه بسیج، دو نفر معتمد، نماینده کشاورزان، نماینده دامداران، مدیر کانون فرهنگی، مسئول گروه جهادی و روحانی روستا و با حضور تسهیلگران بنیاد بررسی و افراد صاحب صلاحیت پس از این مرحله و پالایش نهایی به بانک عامل برای اخذ تسهیلات معرفی می شوند.

 

حجت الاسلام حمیدی خاطرنشان کرد: دوره های آموزشی متناسب با اشتغال افراد در نظر گرفته شده که باید بگذرانند و امیدواریم بتوانیم با مشارکت مردم، اشتغالزایی چشمگیری در سطح شهرستان سرخس داشته باشیم.

 

وی در پایان تصریح کرد: تمامی امورات شامل شناسایی، تشکیل پرونده و برگزاری دوره آموزشی در روستاها توسط تسهیلگران بنیاد برکت انجام می شود.

انتهای پیام/