اشرافی گری موجب بروز پدیده حقوق‌های نجومی شده است
اشرافی گری موجب بروز پدیده حقوق‌های نجومی شده است
امام جمعه موقت سرخس بابیان اینکه برخی مسئولان گرفتار اشرافی گری شده‌اند، گفت: وقتی در جامعه اشرافی گری ترویج شد، نتیجه آن بروز پدیده‌ای چون حقوق‌های نامشروع نجومی می‌شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام حسن اکبری نیا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و با انتقاد از حقوق‌های نجومی گفت: حقوق‌های نامشروع نجومی غیرمنصفانه و خیانت به آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

 

امام‌جمعه موقت سرخس افزود: کوتاهی‌هایی درگذشته در مسئله حقوق‌های نجومی اتفاق افتاده است که باید این کوتاهی‌ها جبران شود و مسئولان با جدیت این موضوع را پیگیری کنند.

 

وی ادامه داد: مسئله حقوق‌های نجومی نباید فقط به پرداختن تمام شود بلکه باید عاملان آن برکنار و مجازات شوند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس تصریح کرد: کسانی که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند، لیاقت حضور در مراکز و مسئولیت‌ها را ندارند.

 

اکبری نیا بابیان اینکه برخی مسئولان گرفتار اشرافی گری شده‌اند، اظهار داشت: وقتی در جامعه اشرافی گری ترویج شد، نتیجه آن بروز پدیده‌ای چون حقوق‌های نامشروع نجومی می‌شود.

 

امام‌جمعه موقت سرخس در ادامه به دستاوردهای ماه مبارک رمضان اشاره و خاطرنشان کرد: کسب معنویت یک از دستاوردهای مهم ماه مبارک رمضان است که بر دیگر حالات او اشراف دارد و حفظ این دستاورد نیازمند تداوم اعمالی هستند که انسان در این ماه انجام می‌دهد.

 

وی یکی از جلوه‌های زیبای ماه مبارک رمضان را شرکت باشکوه مردم ایران اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس عنوان کرد و افزود: بسیاری از کشورهای اسلامی تلاش کردند مسئله فلسطین را از اذهان عمومی پاک کنند اما مردم ایران اسلامی در شرایط سخت و با زبان روزه دست از حمایت خود از فلسطین برنداشتند.

 

اکبری نیا با انتقاد از برخی دولت‌ها که آرمان‌های فلسطین را زیر پا می‌گذارند، تصریح کرد: ایران اسلامی در برابر تمامی دشمنان اسلام ایستادگی کرده است و در سخت‌ترین شرایط از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس پهن کردن سفره‌های افطاری ساده در شهرستان سرخس را یکی دیگر از جلوه‌های زیبای ماه مبارک رمضان امسال برشمرد و خاطرنشان کرد: باید این سنت حسنه که مورد سفارش امامان معصوم علیهم‌السلام است را حفظ کنیم.

انتهای پیام/