استعفای «کارمند شماره ۶۵۸۱۹»
استعفای «کارمند شماره ۶۵۸۱۹»
سردار شهید ابراهیم محبوب در درخواست استعفا از شغلش می‌نویسد: از آنجایی‌ که عمر جنگ تحمیلی ثابت کرده فضای مصفای روحانی جبهه طریق نزدیک‌تر انسان به معبودش است، خواهشمند است با استعفای «کارمند شماره 65819» موافقت فرمایید.

به گزارش گروه دفاع مقدس نسیم سرخس، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دفاع مقدس آن بود که همه فرزندان ایران اسلامی را از افراد حاضر در منطقه تا افراد ساکن و شاغل در دورترین نقاط جنگ را گرد هم آورد.

از جمله این نقاط دور از جنگ پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس در نقطه صفر شمال شرقی کشور است.

مجتمع بزرگی که چند استان را تحت پوشش انرژی گازی قرار داده و کارنامه درخشانی در دفاع مقدس دارد و تعداد زیادی از نیروهای بسیجی این شرکت در دفاع مقدس حضور داشته و شهدای گران‌قدری را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

از جمله این شهدا سردار شهید «ابراهیم محبوب»، مسئول آبرسانی پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس است.

زندگی این سردار شهید سراسر حماسه و ایثار است؛ شهید محبوب کارمند پالایشگاه بود و چندین بار برای اعزام به جبهه به‌طور شفاهی با مدیرش صحبت می‌کند که پس از بی‌نتیجه بودن همه تلاش‌ها و عدم موافقت مسئولان برای حضور در دفاع مقدس با  دست شستن از پست و مقام و کار و زندگی از پست سازمانی خود استعفا داده و حماسه خود را با نامه ماندگار استعفایش به مافوق و نبرد حماسی و شهادت مظلومانه‌اش کامل می‌کند.

به جهت ارزش بالای نامه ماندگار این شهید که خطاب به مسئولانش نوشته و درخواست استعفا برای حضور در جبهه کرده یک بند از این نامه در این گزارش می‌آید.

«…ازآنجایی‌که عمر جنگ تحمیلی ثابت کرده فضای مصفای روحانی جبهه طریق نزدیک‌تر انسان به معبودش است، خواهشمند است با استعفای «کارمند شماره ۶۵۸۱۹» موافقت فرمایید.»

ابراهیم مسئولیت‌های متعددی در جبهه داشته که آخرین آن فرمانده گردان حزب‌الله لشکر ۵ نصر است؛ او در جبهه شجاعت‌ها و رشادت‌های زیادی داشت و حتی پدرش هم در جبهه و گردان به‌عنوان بسیجی در کنار فرزندش که فرمانده گردان بوده حضور داشته است.

او در عملیات کربلای ۴ به فیض شهادت نائل آمد و در حین عملیات پیکر پاکش در منطقه عملیاتی ماند و دو سال بعد از عراق پیکر مطهرش به خاک وطن بازگردانده شد.

شب گذشته و به مناسبت سالروز شهادت سردار شهید ابراهیم محبوب (۴ دی‌ماه ۱۳۶۵) نیز یادواره سرداران شهید ابراهیم محبوب و سردار شهید علی‌اکبر مهاجر با حضور فرمانده سپاه سرخس، مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس و جمعی از مسئولان ارشد این شرکت در محل دبستان شهید محبوب سرخس برگزار شد.

در این مراسم دانش آموزان دبستان شهید محبوب پای درس شهدا نشستند تا به مصداق آیه ۱۶۹ سوره آل‌عمران که می‌فرماید، «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» بگویند، ابراهیم‌ها زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

شادی ارواح طیبه شهدا صلوات

  • منبع خبر : نسیم سرخس