ارشادات رهبر انقلاب و خون شهدا خط اختلاف را شکسته است/ کلیدواژه «جمهوری اسلامی» در جوهره انقلاب قرار دارد
ارشادات رهبر انقلاب و خون شهدا خط اختلاف را شکسته است/ کلیدواژه «جمهوری اسلامی» در جوهره انقلاب قرار دارد
امام جمعه سرخس گفت: اگر بخواهیم منظومه فکری انقلاب اسلامی را تحلیل کنیم، باید به کلیدواژه‌های امامین انقلاب توجه کنیم؛ اصل انقلاب اسلامی ما، انقلابی کاملا الهی است و در جوهره این انقلاب کلیدواژه «جمهوری اسلامی» قرار دارد.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به تقارن دهه فجر امسال با ماه پر خیر و برکت رجب اظهار کرد: هم ماه رجب بهار دل‌ها و هم بهار انقلاب اسلامی را داریم و مقدمه فجر انقلاب اسلامی همین ماه‌های نورانی است و جوهره انقلاب ما هم اسلامی است.

امام جمعه سرخس افزود: باید معرفت به موقعیت‌ها داشته باشیم و اگر زمان‌شناس نباشیم، از جریان دفاع از حق خارج می‌شویم؛ جهان در حال تغییرات محسوس است و حوادث مختلف تحلیل صحیحش مهم است.

وی تاکید کرد: امروز نعمت وجود رهبری که متصل به امدادهای غیبی است، مسائل را برای ما تحلیل و تبیین می‌کنند و جهت صحیح را به ما نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام بختیاری خاطرنشان کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی زلزله‌ای بزرگ در جهان به‌وجود آورد و جهان را تکان داد؛ انقلاب اسلامی منظومه فکری جدیدی شکل داد و در سطح جهان در حال گسترش است و دل‌های آزادگان جهان را جذب کرده است.

امام جمعه سرخس بیان کرد: اگر بخواهیم منظومه فکری انقلاب اسلامی را تحلیل کنیم، باید به کلید واژه‌های امامین انقلاب توجه کنیم؛ اصل انقلاب اسلامی ما، انقلابی کاملا الهی است و در جوهره این انقلاب کلیدواژه جمهوری اسلامی قرار دارد.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، هم اسلامیت و هم جمهوریت موردتوجه قرار گرفت، عنوان کرد: جمهوریت و اسلامیت موهبتی الهی بود؛ جمهوریت و اسلامیت مانند دو بال برای رشد انقلاب اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام بختیاری گفت: هر جا جمهور مسئولیت خودش را درست انجام داد و در صحنه‌های مختلف انقلاب حاضر بود، ما رشد کردیم؛ تنظیم‌کننده دو بال اسلامیت و جمهوریت ولی‌فقیه است.

امام جمعه سرخس ادامه داد: گاهی جمهور را ممکن است دشمنان موردهجمه قرار دهند؛ در جمهوری اسلامی اصل اسلامیت است و جمهوریت زیر پرچم این اسلامیت قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه این دو بال دشمنان ما را عصبانی کرده است، تصریح کرد: امروز انسجام مسلمانان همان کلیدواژه «وحدت کلمه» است و این کلیدواژه در منظومه انقلاب اسلامی قرار دارد و سلایق را کنار یکدیگر قرار داده است.

حجت‌الاسلام بختیاری اضافه کرد: ارشادات مقام معظم رهبری و خون شهدا خط اختلاف را شکسته است؛ تشییع پیکر حاج قاسم همان وحدت کلمه بود و با وجود فتنه‌ها، تشییع پیکر شهدا کشور ما را از فتنه‌ها عبور داده است.

امام جمعه سرخس در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از کلیدواژگان انقلاب اسلامی کلید واژه «اقتصاد مقاومتی» است؛ قبل از جمهوری اسلامی استقلال و آزادی را داریم؛ منظور از استقلال که در بیانیه گام دوم انقلاب هم به آن اشاره شده، این است که در همه مسائل باید روی پای خودمان بایستیم.

انتهای پیام/

  • نویسنده : احسان بابائی