ارائه طرح تبدیل منطقه اقتصادی سرخس و دوغارون به مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی به دولت
ارائه طرح تبدیل منطقه اقتصادی سرخس و دوغارون به مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی به دولت
استاندار خراسان رضوی از موافقت طرح تبدیل منطقه اقتصادی سرخس و دوغارون به مناطق آزاد تجاری – صنعتی در کارگروه مناطق ویژه اقتصادی استان و ارسال آن به هیأت دولت جهت تصویب خبر داد.

به گزارش نسیم سرخس، علیرضا رشیدیان شنبه‌شب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی که در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به لزوم همکاری سازمان‌ها و ادارات استان در اجرای هرچه بهتر طرح سرشماری نفوس و مسکن سال جاری، اظهار کرد: در سرشماری قبلی که سال ۹۰ صورت گرفت ۷۱ درصد از بناهای ساخت و سازی این استان فاقد مقاومت و استحکام لازم بود و همچنین به جهت اینکه غیر بتنی هستند با یک خطر جدی مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه متولیان امر ساخت‌وساز باید از آسیب‌پذیری ساختمان‌ها جلوگیری کنند، افزود: سرشماری نفوس و مسکن در مهرماه سال جاری در استان هم‌زمان با کشور آغاز خواهد شد و باید در اجرای مطلوب این سرشماری تلاش کنیم.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در مشهد مقدس ۵۰ درصد جمعیت استان جمع شده است، با این‌ وجود می‌توان با آموزش‌های موجود اقدامی کرد تا به جهت سریع‌تر پیش رفتن فرآیند سرشماری از طریق اینترنت مردم اطلاعات خود را ثبت کنند.

رشیدیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت منطقه اقتصادی دوغارون و سرخس، یادآور شد: در کارگروهی که هفته گذشته با عنوان مناطق ویژه اقتصادی در استان برگزار شد طرح تبدیل منطقه اقتصادی سرخس و دوغارون به منطقه‌های آزاد تجاری ـ صنعتی مورد موافقت واقع شد و به هیأت دولت برای تصویب ارسال گردید.

وی در پایان بااهمیت خواندن توجه به موضوع ورزش و اتمام پروژه‌های ورزشی استان، تصریح کرد: نیاز است که دستگاه‌های اجرایی استان یک درصد از اعتبار سالانه خود را برای توسعه اماکن ورزشی و امر ورزش تخصیص دهند.

قائم‌مقام مدیر اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ خراسان رضوی در ادامه این جلسه اظهار کرد: در طرح سرشماری سال جاری کل رده‌های ستادی و اجرایی برای شروع این طرح ۲ هزار و ۴۹۰ نفر هستند.

مجید نعیمی افزود: در طرح سرشماری نفوس و مسکن سال قبل برای اولین بار مأموران آمارگیری از شیوه‌های الکترونیکی همچون بکارگیری تبلت در فرایند ثبت اطلاعات خانوار استفاده کردند.

قائم‌مقام مدیر اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ خراسان رضوی عنوان کرد: در طرح سرشماری نفوس و مسکن تاکنون یک‌هزار و ۲۰۰ نفر در سطح شهرستان‌های استان از طریق سامانه متقاضیان به‌منظور همکاری در سمت‌های آمارگیر و کارشناس فنی و اجرایی ثبت‌نام کرده‌اند.

نعیمی اظهار کرد: برای اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن در سال جاری به‌صورت هرچه مطلوب‌تر نیاز است که تمام دستگاه‌های اجرایی و دولتی استان امکانات خود را که شامل نیروی انسانی، تجهیزات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، خودرو و فضای اداری می‌شود به جهت استقرار ستادهای سرشماری در شهرستان‌ها را تأمین کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/