اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد تومان به تولید محتوا در فضای مجازی/ مجلس مخالف گران شدن اینترنت است
اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد تومان به تولید محتوا در فضای مجازی/ مجلس مخالف گران شدن اینترنت است
رئیس کمیته فرهنگی و جمعیت کمیسیون تلفیق بودجه 1400 گفت: در بودجه 1400 کشور مبلغ سه هزار میلیارد تومان از محل حاشیه سود اپراتورها برای تولید محتوا در فضای مجازی به 26 دستگاه فرهنگی و همچنین مجموعه‌های بخش خصوصی و مردمی فعال در این عرصه اختصاص می‌یابد.

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، رئیس کمیته فرهنگی و جمعیت کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به اختصاص مبلغ سه هزار میلیارد تومان از محل بودجه ۱۴۰۰ به تولید محتوا در فضای مجازی اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های دقیق مالی که داریم، حاشیه سود سه اپراتور کشور در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است و مجلس از این میزان حاشیه سود، سه هزار میلیارد تومان را کسر و به تولید محتوا در فضای مجازی و محتواهای فرهنگی اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه مجلس هنوز بخش هزینه‌‌ای لایحه بودجه را بررسی نکرده است، عنوان کرد: اقدامی که درباره این موضوع در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته در حقیقت افزایش حق سهم دولت از قیمت ترافیکی است که از مردم دریافت می‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: پس از بررسی در یک کارگروه تخصصی از این میزان اعتبار، هزار میلیارد تومان از طریق یک صندوق در قالب تسهیلات به مجموعه‌ها و مؤسسات بخش خصوصی و مردمی فعال در فضای مجازی اعطا می‌شود.

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین دو هزار میلیارد تومان دیگر نیز به ۲۶ دستگاه فرهنگی و اجتماعی که در عرصه فضای مجازی فعالیت دارند و تولید محتوا می‌کنند، اختصاص می‌یابد.

رئیس کمیته فرهنگی و جمعیت کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در پایان با تأکید بر اینکه مجلس به‌هیچ‌عنوان برنامه‌ای مبنی بر گران شدن اینترنت در بودجه ۱۴۰۰ ندارد، گفت: اظهارنظرها و فضاسازی‌ها درباره گران شدن اینترنت توسط مجلس مبنای تخصصی و علمی ندارد و قطعاً در گزارش نهایی مجلس که برای شورای نگهبان ارسال می‌شود، به «ممنوعیت گران شدن اینترنت» در بودجه سال آینده اشاره شده است.

انتهای پیام/