اختصاص یک دستگاه «سی‌تی‌اسکن» به سرخس/ طرح «مسجد سنگر سلامت» در سرخس آغاز شد
اختصاص یک دستگاه «سی‌تی‌اسکن» به سرخس/ طرح «مسجد سنگر سلامت» در سرخس آغاز شد
مدیر شبکه بهداشت و درمان سرخس گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، یک دستگاه «سی‌تی‌اسکن» برای سرخس آماده شده و در آستانه ارسال به این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، مهدی اردونی دوستی معاون فرماندار سرخس ظهر امروز در جلسه ستاد کرونا سرخس که با محور هماهنگی آغاز اجرای طرح «مسجد سنگر سلامت» در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان، به صورت جدی همچون گذشته با ستاد کرونا همکاری داشته باشند.

وی افزود: با توجه به وضعیت بحرانی کرونا در شهرستان‌های استان، اگر نتوانیم این بیماری را در سرخس مدیریت کنیم، وضعیت شهرستان ما هم بحرانی می‌شود.

اردونی دوستی درباره تصمیم ستاد کرونا شهرستان برای برگزاری نماز جمعه بیان کرد: ملاک تصمیم‌گیری در این باره وضعیت شهرستان در اپلیکیشن ماسک است که بر اساس داده‌های آماری هم اکنون، وضعیت سرخس نارنجی است.

مجید آذرکیش، فرمانده سپاه سرخس نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح «مسجد سنگر سلامت» بیان کرد: علیرغم همه تلاش‌ها بیماری کرونا شیوع بیشتری داشته و مبتلایان و فوتی‌ها در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه امکانات درمانی شهرستان دیگر پاسخگوی این همه جمعیت نیست، تصریح کرد: افراد مبتلا را باید کنترل کنیم تا مانع گسترش ویروس شویم.

فرمانده سپاه سرخس عنوان کرد: در طرح «مسجد، سنگر سلامت»، پایگاه‌های بسیج با همکاری مراکز بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت، شناسایی افراد مشکوک و مبتلا را در دستور کار قرار می‌دهند، تا در کمترین زمان بتوانیم زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم.

آذرکیش افزود: معرفی افراد مشکوک به خانه‌های بهداشت و شبکه بهداشت و درمان و مراقبت از این افراد برای عدم حضور در اجتماعات و تهیه بسته معیشتی و بهداشتی برای افراد مثبت کرونایی از جمله اهداف این طرح است.

وی بیان کرد: فضاسازی فرهنگی و تبلیغی درباره کنترل شیوع کرونا در جغرافیای پایگاه‌های مقاومت بسیج نیز انجام می‌شود که نیاز به همکاری بخشداری‌ها و شهرداری‌ها داریم.

حمیدرضا سالاری، مدیر شبکه بهداشت و درمان سرخس نیز در این جلسه اظهار کرد: نیروهای نظامی از ابتدای شیوع کرونا در کنار ما بودند و با این طرح «مسجد سنگر سلامت » با شکل سازمان یافته‌تر در کنار ما هستند.

وی تصریح کرد: تعداد بستری‌ها در بیمارستان لقمان حکیم سرخس بالا رفته و دیروز ۱۲ نفر در بیمارستان بستری بودند.

سالاری عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، یک دستگاه سی تی اسکن برای شهرستان سرخس تقریباً آماده شده و در آستانه ارسال به سرخس است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سرخس بیان کرد: تست پرستار‌های بیمارستان مرتب مثبت می‌شود و پرستاران ما به استعلاجی می‌روند و متاسفانه کسی نیست که جایشان را پر کند و با مشکل نیروی انسانی نیز مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه گندزدایی باید مجدد تقویت شود، عنوان کرد: اگر از من بپرسید، می‌گویم وضعیت سرخس در حال حاضر قرمز است.

انتهای پیام/