اختصاص اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی توسط وزارت نفت برای مقابله با ریزگردها در سرخس
اختصاص اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی توسط وزارت نفت برای مقابله با ریزگردها در سرخس
نوری‌زاده با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در زمینه مقابله با ریزگردها گفت: وزارت نفت اعتباری به میزان ۷۰ میلیارد تومان طی ۵ سال را برای مقابله با ریزگردها در شهرستان سرخس تخصیص می‌دهد.

حسن نوری‌زاده، سرپرست فرمانداری سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، درباره مقابله با ریزگردها در سرخس، اظهار کرد: با توجه به مشکلات جدی در خصوص شن‌های روان و پدیده گرد و غبار به منظور تثبیت و جلوگیری از وضعیت کنونی از ابتدای حضور در شهرستان پیگیر این موضوع هستم.

سرپرست فرمانداری سرخس بیان کرد: عملکرد غلط در خصوص حفظ پوشش گیاهی، جلوگیری نکردن از چرای بیش از حد و نبود تعادل بین دام و مرتع، سرقت درختان تاغ، تخریب مراتع به‌ویژه در حوزه تخته گلداد و واویلا و عملکرد نامناسب دستگاه‌های متولی در حوزه داخلی باعث شده امروز به این شرایط سخت دچار شویم.

وی ادامه داد: در همین خصوص به منظور احیا و ایجاد پوشش گیاهی و کشت وسیع گونه‌های جدید در ۱۳۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی سرزمینی شهرستان سرخس که کانون داخلی ریزگردها است، بعد از پیگیری‌های استانی در تاریخ ۲۴ اردیبهشت‌ماه امسال، بنده به همراه مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق در وزارت نفت حضور یافتیم.

نوری‌زاده تصریح کرد: طی مذاکره و جلسه با مسئولان مرتبط در وزارت نفت مقرر شد که در این حوزه وزارت نفت با تخصیص اعتبار به میزان ۷۰ میلیارد تومان طی ۵ سال با محوریت منابع طبیعی خراسان رضوی پروژه احیای پوشش گیاهی و اقدامات پیشگیرانه و مقابله با ریزگردها را در کانون خانگیران اجرایی کند.

سرپرست فرمانداری سرخس در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله با انجام مقدمات تخصیص اعتبار، این پروژه بزرگ در سال جاری آغاز می‌شود و شاهد تاثیر آن خواهیم بود.

انتهای پیام/