کربلا بهترین جایگزین برای حج عمره است/ باید با رفتار شنیع سعودی‌ها برخورد شود
کربلا بهترین جایگزین برای حج عمره است/ باید با رفتار شنیع سعودی‌ها برخورد شود
مدیر مدرسه علمیه امام رضا (ع) سرخس اظهار کرد: برای انسان های مشتاق به زیارت، بهترین جایگزین برای حج عمره زیارت کربلا است.

حجت‌الاسلام امیر قادری در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، در واکنش به‌اتفاق فرودگاه جده گفت: زیارت حرم پیامبر (ص) آرزویی است که در دل هر مؤمنی موج می‌زند اما در این شرایطی که ایجادشده، مردم عزیز ما باید با هوشیاری و درایت با این عمل مستحبی قهر کرده و فریاد رسوایی نظام فکری فرهنگی سعودی‌ها را به گوش مسلمانان برسانند.

 

وی تصریح کرد: واقعاً دل هر انسان آزاده‌ای به درد می‌آید از این رفتار شنیع عمال آل سعود که ای‌کاش ما زودتر با این دولت عربستان و سیستم فاسدش برخورد می‌کردیم.

 

مدیر مدرسه علمیه امام رضا علیه‌السلام سرخس ادامه داد: اگر آن روز که سفیر این حکومت جبار باحالت مست و لایعقل در خیابان‌های تهران رانندگی می‌کرد و ما با سلام‌وصلوات بدرقه‌اش نمی‌کردیم و یا آن روز که شنیدیم و دیدیم که با علما و روحانیون عمره بدترین برخورد را دارند و یا هزاران نمونه دیگر، اگر آن روز برخورد انقلابی می‌کردیم امروز کسی به خودش جرات نمی‌داد به دو نوجوان زائر بیت‌الله تعرض کند و بدتر از آنکه اعتراف کنند که به فتوای مفتی شهر جده عمل کرده‌اند.

 

حجت‌الاسلام قادری اذعان کرد: امروز هم دیر نیست! اگر دولت ما رعایت مصالحی را می‌کند و بنا بر رفتارهای دیپلماتیک نمی‌تواند عمره را تعطیل کند زیباتر آن است که مردم ما خود از این عمل مستحبی انصراف بدهند و این عمل را به نحو شایسته‌تری و در جای دیگر به‌جای آوردند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر به روایات معصومین علیهم صلوات الله مراجعه کنیم می‌بینیم، زیارت امیرالمؤمنین علیه‌السلام و حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در عراق اجر و ثوابش برابر با زیارت کعبه، بلکه بالاتر از کعبه است.

 

مدیر مدرسه علمیه امام رضا علیه‌السلام سرخس اظهار کرد: ما با صرف هزینه‌های زیادی راهی عربستان می‌شویم که زیارت بیت‌الله انجام دهیم اما اگر بدانیم این کشور با سرمایه‌هایی که به سمت او واریز می‌شود که «بنا بر نقل مسئولان امر برابر با هزینه‌های عمرانی یک سال کشور ما است» چه می‌کند، فقط به تکلیف واجب و حج واجب اکتفا می‌کردیم و از انجام این عمل مستحبی منصرف می‌شدیم.

 

حجت‌الاسلام قادری تصریح کرد: اگر بیشتر کمک عربستان برای نسل‌کشی در غزه و لبنان، ایران، سوریه و عراق مخفی بود، اکنون به‌صورت علنی به کشور مظلوم یمن حمله می‌کند و به کودکان و زنان و مردان بی‌دفاع مسلمان و مظلوم رحم نمی‌کند.

 

وی اذعان کرد: کشوری که باید به خاطر وجود بیت‌الله الحرام و حرم امن الهی در آن باعث اتحاد و آرامش در کشورهای اسلامی باشد، اکنون محورت شرارت و ناامنی در منطقه شده است؛ سعودی‌ها سرمایه‌ی این جنگ و خونریزی را از کجا آورده‌اند؟ از دلارها  هزینه‌هایی که از جیب من و شمای مسلمان و شیعه به آنجا رفته و اکنون به‌صورت گلوله و بمب برعلیه شیعه استفاده می کند.

 

مدیر مدرسه علمیه امام رضا علیه السلام سرخس با بیان اینکه بهترین جایگزین برای حج عمره زیارت ابا عبدالله الحسین علیه السلام است،، خاطرنشان کرد:» برای انسان های مشتاق به زیارت بهترین جایگزین زیارت کربلا است زیرا در عربستان اکثر زائرانی که رفته‌اند نه در بقیع و نه در حرم رسول‌الله و نه در کعبه توانسته‌اند عقده دل واکنند، اما در حرم ابا عبدالله (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) وقتی وارد می‌شوند گویی در محیطی امن و آرام واردشده‌اند که آن بارگاه را خانه گمشده‌ی خویش می‌دانند.

 

حجت‌الاسلام قادری تصریح کرد: آیا اگر با عمره که یک عمل مستحب است کمک به‌نظام سعودی در این شرایط بشود اشکال شرعی ندارد؟ اگر این سرمایه به سمت عمران و آبادانی سرازیر شود دیگر جوانی در کشورمان بیکار نخواهد ماند و مشکل ازدواج آنان نیز برطرف خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: اگر این سرمایه عظیم به سمت دفاع از مکتب و جبهه‌های مقاومت سوریه، لبنان و عراق سرازیر شود، سربازان اسلام برای فشنگ و سلاح در جبهه‌ها معطل نخواهند شد.

 

مدیر مدرسه علمیه امام رضا علیه السلام سرخس در پایان گفت: امید است که مردم ما با اقدام انقلابی خود در انصراف از عمره سیلی محکمی به دشمنان مکتب وارد کنند.

انتهای پیام/ب