سرخس را دریابیم!
سرخس را دریابیم!
این روزها کرونا در شهرستان سرخس همچنان یکه‌تازی می‌کند و حال دل سرخس اصلاً خوب نیست و باید چاره‌ای اندیشید تا دچار فاجعه بزرگ نشویم.

به گزارش نسیم سرخس، این روزها کرونا در شهرستان سرخس، همچنان یکه‌تازی می‌کند و حال دل سرخس اصلاً خوب نیست و باید چاره‌ای اندیشید تا دچار فاجعه بزرگ نشویم.

۳۲ تختخواب بیمارستان لقمان این شهرستان، عملاً بیکار است و طراحی تأسیسات نیز بر اساس ۹۶ تختخوابی انجام نشده‌ است و پیش‌بینی‌ها این‌طور صورت گرفته اگر مبتلایان بدحال در سرخس بیشتر شود باید در محوطه بیمارستان چادر بزنند!

دو دهه بیشتر از عمر بیمارستان نگذشته که امروز سیستم فاضلاب، پمپ‌ها و سیستم تهویه بیمارستان، مشکل دارد درصورتی‌که نباید عمر یک تأسیسات به این کوتاهی باشد.

نیمی از کارکنان و کادر درمان بیمارستان و شبکه بهداشت و درمان سرخس و بیش از ۴۰۰ نفر از مردم سرخس هم مبتلا به کرونا شدند، البته آمارهای واقعی بیشتر از آن است، چراکه خیلی‌ها یا آزمایش نمی‌دهند و یا در انتظار جواب آزمایش هستند و بدانیم آمار واقعی زیاد هست.

مردم عزیز سرخس، با این نوشتار اصلاً قصد خالی کردن دل شما را نداریم، اما باید یک سری واقعیت‌ها را پذیرفت و باور کرد، یک‌زمانی اتفاقی برای یک منطقه‌ای رخ می‌دهد و از جاهای دیگر کمک می‌گیرند، ولی الآن کل کشور درگیر کرونا است و اگر خدای‌ناکرده بستری‌های بیمارستان، مثلاً از ۹ نفر به ۱۰ نفر بدحال برسد و ظرفیت اکسیژن ساز هم محدود، در آن صورت نفر دهم باید از دنیا خداحافظی کند! چراکه مشهد توان کمک به سرخس را ندارد و اگر خیلی هم هنر کند، درد خودش را درمان می‌کند و این امکانات محدود و خراب بیمارستان لقمان سرخس، آیا جوابگوی نیاز خیل عظیم و ۱۰۰ هزار نفری مردم شهرستان سرخس خواهد بود؟ قطعاً نه.

الآن در شرایط جنگی به سر می‌بریم و همه باید احساس مسئولیت کنیم، احساس مسئولیت در برابر جان دیگران باید در سرلوحه قرار گیرد.

مواظب باشیم و رعایت کنیم به فاجعه بزرگ و واقعی نرسیم و اگر همین پروتکل‌های به‌ظاهر ساده بهداشتی را رعایت نکنیم، قطعاً خسارت و فاجعه تحمل‌ناپذیری رخ خواهد داد.

در مراسم عروسی و عزا شرکت نکنیم، مراسم‌ عروسی الآن در واقع پنجره و پلی به‌سوی عزاست و سوغاتی و شاباش واقعی آن، مرگ تو و خانواده و اقوام هستند و دیر یا زود اگر رعایت نکنیم، مرگ کرونایی سراغمان خواهد آمد و آن روز شاید همین نزدیکی‌ها باشد.

کادر درمان سرخس، خدا قوت

مهدی علیمیرزایی- فعال رسانه‌ای

انتهای پیام/