۳۰۰ هکتار از مراتع «تخته واویلا» سرخس رفع تصرف شد
۳۰۰ هکتار از مراتع «تخته واویلا» سرخس رفع تصرف شد
مدیر املاک و اراضی آستان قدس در رضوی سرخس گفت: ٣٠٠ هکتار از مراتع «تخته واویلا» سرخس که توسط برخی سودجویان تخریب شده بود، رفع تصرف شد.

محمدرضا برهمند در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با بیان اینکه آستان قدس رضوی در شهرستان سرخس دو رسالت حفاظت از موقوفات و رسیدگی به امور مستأجران را در دستور کار دارد، اظهار کرد: با همکاری دستگاه قضایی و در گام اول ۳۰۰ هکتار از اراضی که توسط سودجویان در منطقه تخته واویلا به بهانه کشت دیم تصرف شده بود، رفع تصرف شد.

مدیر املاک و اراضی آستان قدس در رضوی سرخس بیان کرد: در راستای عدالت اجتماعی، اراضی رفع تصرف شده به شرکت تعاونی‌های روستاهای اطراف واگذار می‌شود تا جوانان این روستاها بتوانند در راستای دامداری و ایجاد اشتغال از آن استفاده کنند.

مرتع «تخته واویلا» شهرستان سرخس یکی از مناطق قشلاق گذرانی عشایر به وسعت ۵ هزار هکتار است که در سال‌های اخیر توسط برخی سودجویان به بهانه کشت دیم تخریب شده است.

تخریب این مرتع در سال‌های اخیر موجب فرسایش خاک و از بین رفتن پوشش گیاهی شده و سوغاتی جز ریز گرد برای مردم روستاهای اطراف آن نداشته است.

تشکیل پرونده در دستگاه قضایی برای سودجویان

حیدر جهانی، دادستان عمومی و انقلاب سرخس نیز در گفتگو با خبرنگار ما با تأکید بر اینکه شهرستان سرخس مراتع مستعد و گسترده‌ای دارد، اظهار کرد: اخیراً تخریب‌هایی در مرتع تخته واویلا که متعلق به آستان قدس رضوی است، صورت گرفته که پرونده آن در حال رسیدگی است.

وی تصریح کرد: قرار شده این مرتع پس از برداشت محصول، محصور و به‌صورت تعاونی در اختیار مردم و دامداران همان منطقه قرار بگیرد تا ضمن جلوگیری از تخریب‌های بعدی، مرتع این منطقه توسط مردم محلی که بهترین امین هستند، حفظ شود.

با تبدیل تدریجی این اراضی به مرتع از هجوم ریز گردها جلوگیری می‌شود و از طرفی روزهای خوبی در انتظار دام‌های مردم روستاهای اطراف این منطقه خواهد بود.

انتهای پیام/