سرخس در وضعیت «قرمز» کرونایی/ برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا ممنوع شد
سرخس در وضعیت «قرمز» کرونایی/ برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا ممنوع شد
در چهاردهمین جلسه ستاد مقابله با کرونا سرخس، وضعیت این شهرستان نسبت به شیوع بیماری «قرمز» اعلام شد و براساس مصوبه این ستاد تا اطلاع ثانوی برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا ممنوع است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، چهاردهمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس شهرستان سرخس ظهر امروز در محل سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام‌جمعه سرخس در این جلسه با تأکید بر اینکه جلسات ستاد کرونا در شهرستان نباید سست شود و مستمر ادامه داشته باشد، اظهار کرد: تا وقتی از سوی مسئولان مسئله کرونا جدی گرفته نشود، مردم نیز در مقابله با این ویروس واکنشی نشان نخواهند داد.

وی تأکید کرد: هرگونه مراسم و تجمع که موجب افزایش شیوع کرونا در شهرستان شده یا می‌شود، باید جلوی آن گرفته شود و محدودیت‌ها در این رابطه تشدید شود.

امام‌جمعه سرخس با اشاره به اینکه کادر درمان شهرستان باید موردحمایت کمیته‌های هشت‌گانه ستاد کرونا قرار بگیرند، افزود: نبود و یا کمبود برخی تجهیزات پزشکی در بیمارستان لقمان شهرستان برای مقابله با کرونا، ظلم به کادر درمان است.

حقوق مردم در حوزه بهداشت و درمان را مطالبه می‌کنم

حجت‌الاسلام بختیاری با تأکید بر اینکه یقه مسئولان مربوطه را برای احقاق حقوق مردم شهرستان در حوزه بهداشت و درمان می‌گیرم، تصریح کرد: اولویت اول امروز مسئولان در شهرستان باید جان مردم در برابر ویروس کرونا و کنترل این بیماری باشد.

وی با بیان اینکه زحمات کادر درمان ما در مبارزه با کرونا در تاریخ ماندگار خواهد شد، عنوان کرد: در کنار تلاش مسئولان، مردم و خیران عزیز نیز باید همچون گذشته از کمک به ستاد کرونا شهرستان کوتاهی نکنند تا کادر درمان ما که شبانه‌روز بیدار هستند از کمبود امکانات در عذاب نباشند.

حجت‌الاسلام بختیاری با اشاره به افزایش آمار بستری‌ها در بیمارستان لقمان گفت: بارها از نماینده مردم سرخس در مجلس و استاندار خراسان رضوی درباره تکمیل تجهیزات بیمارستان لقمان مطالبه کردیم و این مطالبه گری تا رسیدن به نتیجه ادامه دارد.

محمدرضا رجبی مقدم، فرماندار سرخس در این مراسم با تأکید بر اینکه شاهد افزایش بیماران بدحال در شهرستان هستیم و هم‌اکنون ۱۰ نفر در بیمارستان بستری هستند، اظهار کرد: تشدید نظارت‌ها در دستور کار است و کمیته‌های ۸ گانه ستاد کرونا شهرستان باید اقداماتشان از سر گرفته شود.

فرماندار سرخس در ادامه با اشاره به مصوبات جلسه امروز افزود: مقرر شد، دستگاه ضدعفونی‌کننده دست که از سوی مرکز رشد نوآوری پالایشگاه گاز سرخس ساخته شده در ورودی دستگاه‌های اجرایی تا روز شنبه ۱۴ تیرماه نصب شود.

وی تصریح کرد: همچنین تمامی کارکنان ادارت و بانک‌های شهرستان بایستی با زدن ماسک در محل کار حضور یابند و حضور ارباب‌رجوع نیز صرفاً با ماسک در ادارات و بانک‌ها مجاز است؛ مسئولان دستگاه‌ها نیز موظف  بر نظارت و اجرای کامل مصوبه هستند.

برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا ممنوع شد

رجبی مقدم ادامه داد: اداره صمت و اتاق اصناف شهرستان باید نظارت بیشتری بر واحدهای صنفی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک داشته باشند و در صورت عدم رعایت نسبت به دادن اخطار کتبی در مرحله اول و پلمب آن در مرحله بعدی با هماهنگی مقام قضایی و پلیس اماکن اقدام کنند.

فرماندار سرخس اضافه کرد: همچنین مقرر شد، اداره تبلیغات اسلامی نظارت بیشتری بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل مساجد و زدن ماسک داشته باشد و دانشگاه‌های شهرستان نیز نسبت به برگزاری کلاس‌ها به‌صورت مجازی اقدام کنند.

وی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قطار مسافری سرخس با حفظ فاصله اجتماعی تأکید کرد و افزود: اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان نیز باید نظارت بیشتری بر تاکسی‌های درون و بین‌شهری با رعایت سقف چهار نفر با راننده داشته باشد.

رجبی مقدم عنوان کرد: با توجه به وضعیت هشدار در سطح شهرستان از حیث شیوع کرونا و نقش مراسم‌های عروسی و عزا در شیوع کرونا، تا اطلاع ثانوی برگزاری تمامی این مراسم‌ها ممنوع است و فرماندهی انتظامی و هنگ مرزی شهرستان، مسئول نظارت بر حسن اجرای مصوبه هستند و در صورت برگزاری از سوی متولیان مراسم‌ها با هماهنگی مقام قضایی نسبت به جلوگیری اقدام می‌شود.

فرماندار سرخس در ادامه بیان کرد: موج اول کرونا را با تلاش مسئولان و همکاری مردم به‌خوبی مدیریت کردیم اما برداشتن برخی محدودیت‌ها که البته به دلیل رفع مشکلات معیشتی مردم بود، امروز دوباره شهرستان سرخس را در وضعیت سخت کرونا قرار داده است.

وی تصریح کرد: در اوج پیک اول بیماری کرونا در یک روز ۸ نفر مثبت داشتیم، اما اکنون در یک روز تا ۳۰ نفر هم مثبت گزارش شده است.

رجبی مقدم عنوان کرد: هم از کادر درمان پشتیبانی می‌کنیم و از طرفی نگرانی‌های مردم را هم باید برطرف کنیم.

وضعیت کرونا در سرخس «قرمز» است

حمیدرضا سالاری، رئیس شبکه بهداشت و درمان سرخس نیز در این مراسم با اشاره اینکه کرونا در شهرستان سرخس اوج گرفته اظهار کرد: وضعیت شهرستان سرخس در بیماری کرونا در حال حاضر قرمز است.

وی با تأکید بر ادامه پشتیبانی‌ها از بیمارستان و کادر درمان شهرستان تصریح کرد: باوجوداینکه تعدادی از کادر درمان ما به کرونا مبتلا شدند، اما اجازه ندادیم که کمبودها و اتفاقات موجب عدم ارائه خدمات به شهروندان شود.

ابوالفضل کاظمی، رئیس بیمارستان لقمان حکیم شهرستان سرخس در ادامه اظهار کرد: امروز برای مبارزه با بیماری کرونا باید این احساس در بین ما به وجود بیاید که در شرایط جنگی هستیم.

وی با بیان اینکه شدت درگیری و افزایش مریض‌های بدحال کرونایی در سرخس خطرناک است، تصریح کرد: در مدت ۱۰ روز ۲۳ نفر از همکاران خودمان مثبت شدند و این ریزش نیرویی نگران‌کننده است؛ از طرفی افزایش بستری‌های کرونایی که در حال حاضر به ۱۰ نفر رسیده می‌تواند ما را گرفتار فاجعه کند.

انتهای پیام/