برجام و وقایع تلخ آن برای عبرت آیندگان وارد کتاب‌های درسی شود
برجام و وقایع تلخ آن برای عبرت آیندگان وارد کتاب‌های درسی شود
حجت‌الاسلام سیستانی گفت: برجام و وقایع تلخ آن برای عبرت آیندگان باید وارد کتاب‌های درسی شود تا نسل‌های آینده بدانند و بفهمند در هیچ شرایطی به دشمن نمی‌توان اعتماد کرد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا سیستانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه تیرماه برای ملت ایران خاطرات تلخ و دردناکی دارد، اظهار کرد: امروز روز ششم تیرماه مصادف با ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۶۰ توسط ایادی آمریکا است و یک روز بعد آن به شهادت رساندن آیت‌الله دکتر بهشتی و یاران امام و انقلاب را داریم که به روز قوه قضاییه معروف شد.

امام‌جمعه موقت سرخس افزود: روز دوازدهم تیرماه سال ۶۷ هدف قرار دادن هواپیمای جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی از دیگر خاطرات تلخ ملت ایران در این ماه و تابلویی دیگر از جنایات آمریکا است.

وی در ادامه به قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشاره و تصریح کرد: با همکاری ۱۰۰ درصدی کشورمان در طول سال‌های گذشته بازرسان آژانس بین‌المللی اتمی از ۳۳ مرکز ایران بازدید و صداقت جمهوری اسلامی ایران را مشاهده کردند.

حجت‌الاسلام سیستانی بیان کرد: آمریکا و کشورهای اروپایی از جمله آلمان و فرانسه و انگلیس خبیث که عملاً از برجام خارج شدند، دیگر حق ندارند دست به تمدید تحریم تسلیحاتی کشورمان بزنند.

خطیب نماز جمعه سرخس قطعنامه شورای حکام را حربه جدید آمریکا و ایادی او برای ادامه خباثت علیه نظام اسلامی دانست و عنوان کرد: آمریکا و اروپا از رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران در هراس هستند، چون با رفع تحریم تسلیحاتی ساختار سایر تحریم‌های ظالمانه فرو خواهد ریخت.

امام‌جمعه موقت سرخس خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به دستور مقام معظم رهبری به سمت اقتصاد بدون نفت و اقتصاد مقاومتی در حرکت است و دشمن با تمدید تحریم تسلیحاتی آخرین تیر خود را به سمت برجام نشانه رفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه برجام آینه عبرت برای همه جریان‌های داخل نظام است، افزود: برجام بیش ازآنچه خاصیت کاربری برای اقتصاد ایران داشته باشد، خاصیت تقویت حافظه تاریخی، درس‌آموزی و عبرت‌انگیزی دارد.

حجت‌الاسلام سیستانی تأکید کرد: برجام و وقایع تلخ آن برای عبرت آیندگان باید در کتاب‌های درسی وارد شود، چون نسل‌های آینده بدانند و بفهمند در هیچ شرایطی به دشمن نمی‌توان اعتماد کرد.

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه آمریکا با اسلام انقلابی مخالف است و دشمنی او با ما تمام‌نشدنی است، گفت: نقطه پایانی برای دشمنی آمریکا و غرب با نظام اسلامی وجود ندارد.

امام‌جمعه موقت سرخس بیان کرد: امروز زمان ایستادگی و مقاومت هوشمندانه در برابر دشمن است و تجربه نشان داده هر جا پیش رفتیم دشمن عقب‌نشینی کرد.

وی در پایان اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، جهش تولید، حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان و رفع موانع اشتغال را از ابزارهای شکست دشمن در جنگ اقتصادی برشمرد و تصریح کرد: تمامی مسئولان و جریان‌های سیاسی باید بدانند که تنها راه پیشرفت ایران اسلامی «مقاومت» و نه سازش و مذاکره است.

انتهای پیام/