بازداشت ۵ مدیر و کارمند به اتهام فساد اقتصادی در سرخس
بازداشت ۵ مدیر و کارمند به اتهام فساد اقتصادی در سرخس
حیدر جهانی گفت: در راستای مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی در دو سال اخیر 5 مدیر و کارمند در شهرستان سرخس از دستگاه‌های مختلف اجرایی به اتهام فساد اقتصادی بازداشت شدند و پرونده‌های آن‌ها در حال رسیدگی است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، ظهر امروز و همزمان با هفته قوه قضاییه، حیدر جهانی دادستان عمومی و انقلاب سرخس ضمن بازدید از تحریریه پایگاه‌های خبری نسیم سرخس و سرخس خبر با خبرنگاران این رسانه‌ها گفتگو کرد.

دادستان عمومی و انقلاب سرخس با تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی و یاران ایشان، اظهار کرد: جمهوری اسلامی به دنیا ثابت کرده که کشوری نخبه پرور است و امروز بهشتی های زیادی در کشورمان داریم.

جهانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی زانوی استکبار را از گلوی مستضعفان جهان برداشت، افزود: امنیت امروز کشور ما مرهون خون شهدای ترور است که مایه برکت ایران اسلامی هستند.

وی با تأکید بر اینکه سرلوحه دستگاه قضایی مبارزه با فساد است، بیان کرد: در راه مبارزه با فساد با احدی تعارف نداریم و اجازه نمی‌دهیم در هیچ جایگاهی ضعیف‌کشی صورت بگیرد.

بازداشت ۵ مدیر و کارمند به اتهام فساد اقتصادی در سرخس

دادستان سرخس در ادامه با اشاره به اینکه دادستانی با عنایت به اصل ۱۵۶ قانون اساسی و در راستای حفظ حقوق عامه، اصل پیشگیری از وقوع جرم را در دستور کار دارد، گفت: دستگاه قضایی برنمی‌تابد که فساد در هرجایی حتی دستگاه قضا رخنه کند؛ در شهرستان سرخس همکارانی داشتیم که تخلفاتی داشتند و حتی منجر به اخراج آن‌ها شده است.

جهانی با تأکید بر برخورد با مفاسد اداری و اقتصادی بیان کرد: در این رابطه در دو سال اخیر ۵ مدیر و کارمند در شهرستان سرخس از دستگاه‌های مختلف اجرایی به اتهام فساد اقتصادی بازداشت شدند و پرونده‌های آن‌ها در حال رسیدگی است؛ ضمن اینکه پرونده‌های این افراد از یکدیگر جداست و ارتباطی باهم ندارد.

وی اضافه کرد: اتهام این افراد عموماً رشوه و اختلاس و تحصیل مال از طریق نامشروع بوده و پرونده‌های آن‌ها در مرکز استان رسیدگی می‌شود.

ایجاد تقویم نامه برای قیمت‌گذاری منطقه مسکن در سرخس

دادستان سرخس به موضوع قیمت زمین و مسکن در شهرستان سرخس پرداخت و عنوان کرد: با همکاری اداره صمت و اتحادیه املاک «تقویم نامه‌ای» برای قیمت‌گذاری منطقه‌ای مسکن تعیین شده و به بنگاه‌های املاک ابلاغ شده است تا جلوی دلال‌بازی و آشفتگی قیمت مسکن در این شهرستان گرفته شود.

جهانی با اشاره به اینکه مزایده‌ها در فروش زمین دست‌آویز عده‌ای فرصت‌طلب برای افزایش قیمت مسکن در این شهرستان شده است، تصریح کرد: با اجرای این تقویم نامه تلاش می‌شود تا با کمک بنگاه‌داران خبره و متعهد از دلال‌بازی و قیمت‌گذاری‌های کاذب در مسکن جلوگیری شود.

وی به همت دستگاه قضایی برای فعال نگه‌داشتن کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا مکاتبه‌ای با اداره صمت و خانه صنعت، معدن و تجارت شهرستان داشتیم تا لیست واحدهای تولیدی که از فعالیت بازمانده و یا نیمه فعال هستند را به دادستانی گزارش و پیگیری‌ها برای حل مشکلات آن‌ها انجام شود.

دادستان سرخس به ازسرگیری یک واحد تولیدی در شهرستان با ورود دادستانی اشاره کرد و گفت: یک کارگاه شن شویی که به دلایل مختلف تعطیل شده بود، با همکاری جهادی کشاورزی، آب منطقه‌ای و پیگیری دادستانی فعالیتش را دوباره از سر گرفت.

کاهش ۵۰ درصدی پرونده‌های معوق در دادسرا

وی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی پرونده‌های معوق در دادسرای عمومی و انقلاب سرخس خاطرنشان کرد: نبود کارشناس حقوقی برای راهنمایی مردم، عدم همکاری شاکیان و کارشناسی موجب اطاله دادرسی می‌شود.

جهانی بیان کرد: برای کاهش ورودی پرونده‌ها مهم‌ترین برنامه دادگستری شهرستان، استفاده از ظرفیت بزرگان، ریش‌سفیدان و معتمدان محلی است که در این رابطه با ورود و وساطت بزرگان، پرونده چند نزاع دسته‌جمعی به صلح و سازش ختم شده است.

دادستان سرخس در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان سرخس مراتع مستعد و گسترده‌ای دارد، گفت: اخیراً تخریب‌هایی در مرتع تخته واویلا که متعلق به آستان قدس رضوی است، صورت گرفته که پرونده آن در حال رسیدگی است.

وی تأکید کرد: قرار شده این مرتع پس از برداشت محصول، محصور و به‌صورت تعاونی در اختیار مردم و دامداران همان منطقه قرار بگیرد تا ضمن جلوگیری از تخریب‌های بعدی، مرتع این منطقه توسط مردم محلی که بهترین امین هستند، حفظ شود.

ادارات سرخس زمینه‌های اجرای مجازات جایگزین حبس را فراهم کنند

جهانی در پایان تصریح کرد: در مقام ریاست شعبه کیفری تاکنون خود بنده چندین بار در جرائم قابل‌گذشت حکم به مجازات جایگزین حبس داشتم، اما مشکلی که در شهرستان داریم این است که دستگاه‌های اجرایی باید زمینه‌های اجرای مجازات جایگزین حبس را فراهم کنند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : نسیم سرخس