«تنش آبی» در ۲۰ روستای سرخس
«تنش آبی» در ۲۰ روستای سرخس
امیر پور وحدتی نبود زیرساخت‌های لازم و مصرف بی‌رویه آب شرب دام را علت تنش آبی در 20 روستای سرخس عنوان کرد و گفت: اگر مشکل آب شرب دام در این شهرستان حل شود، قویاً می‌گوییم که مشکل کم‌آبی نداریم.

امیر پور وحدتی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به مشکلات آبی چند روز اخیر در برخی روستاهای شهرستان سرخس اظهار کرد: هم‌اکنون در ۲۰ روستای این شهرستان تنش آبی داریم که علت اصلی آن نبود زیرساخت‌های لازم و مصرف بی‌رویه آب شرب دام است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سرخس با اشاره به اینکه این امور مسئولیتی برای تأمین آب شرب دام ندارد، افزود: اگر جهاد کشاورزی و امور عشایر پای‌کار بیایند و آب موردنیاز دام تأمین شود، قویاً می‌گوییم که مشکل کم‌آبی در شهرستان نخواهیم داشت.

قطعی آب در روستاهای سرخس نداریم!

وی تصریح کرد: در حال حاضر قطعی آب در هیچ‌کدام از روستاهای سرخس نداریم، بلکه کمبود توزیع آب داریم؛ با توجه به دام موجود در روستاها روزانه با توجه به افت فشار ممکن است بالادست روستا ۱۰ ساعت و پایین‌دست ۵ ساعت آب شرب داشته باشند، بنابراین موضوع قطعی آب در روستاها نداریم.

پور وحدتی با تأکید بر اینکه امکانات و تجهیزات این امور برای تأمین آب شرب شهروندان است و نه دام موجود در روستاها، بیان کرد: نگهداری دام در روستاها و گرمای هوا موجب شده تا مصرف آب شرب بالا برود و در ۲۰ روستای شهرستان به‌ویژه در روستاهای دهستان خانگیران تنش آبی داشته باشیم.

اکیپ شناسایی انشعابات غیرمجاز در سرخس راه‌اندازی شد

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سرخس در ادامه با اشاره به راه‌اندازی اکیپ شناسایی انشعابات غیرمجاز آب در این شهرستان اظهار داشت: این اکیپ با حمایت دستگاه قضایی و دادستانی شهرستان آغاز به کار کرده و قرار است، پرونده‌های انشعابات غیرمجاز خارج از نوبت رسیدگی شود.

وی اضافه کرد: در این رابطه تاکنون چند انشعاب غیرمجاز در مسیر جاده جنگل شهر سرخس شناسایی و متخلفان با تشکیل پرونده به دادگاه معرفی شدند.

پور وحدتی در پایان تعویض لوله‌های خروجی منبع هوایی روستای کندکلی برای جلوگیری از هدر رفت آب و تأمین آب سالم و بهداشتی، ایجاد کلکتور و طراحی مسیر جدید در روستای قوش عظیم و رفع مشکل افت فشار این روستا، نصب یک دستگاه کلرزن برقی برای گندزدایی و ارتقاء کیفیت آب شرب در روستای بزنگان و تعویض هم‌زمان الکتروپمپ شناور چاه مجتمع امام حسن مجتبی (ع) و ایستگاه پمپاژ روستای تپه میر احمد و اصلاح و بازطراحی لوله‌های مخزن برای بهبود فشار آب و افزایش دبی را از اقدامات چند روز اخیر این امور برای رفع مشکلات آبی در این شهرستان برشمرد.

انتهای پیام/