مهم‌ترین دلیل تحریف امام تحریف در اهداف، آرمان‌ها و جهت‌گیری انقلاب است/ انقلابی‌های پشیمان به دنبال پنهان کردن جنبه انقلابی امام در سیاست خارجی هستند
مهم‌ترین دلیل تحریف امام تحریف در اهداف، آرمان‌ها و جهت‌گیری انقلاب است/ انقلابی‌های پشیمان به دنبال پنهان کردن جنبه انقلابی امام در سیاست خارجی هستند
حجت‌الاسلام سالاری با تأکید بر اینکه مهم‌ترین دلیل تحریف امام، تحریف در اهداف، آرمان‌ها و جهت‌گیری انقلاب اسلامی است، گفت: عده‌ای از انقلابی‌های پشیمان که متأسفانه در رأس برخی امور نیز قرار دارند و سر آشتی با آمریکا و مستکبران جهانی دارند، سعی و تلاش کرده و می‌کنند که جنبه انقلابی امام (ره) در سیاست خارجی را پنهان کنند.

حجت‌الاسلام کاظم سالاری در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با تأکید بر اینکه مهم‌ترین دلیل تحریف حضرت امام(ره)، تحریف در اهداف و آرمان‌ها و جهت‌گیری انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: با تحریف کردن امام که بنیان‌گذار این انقلاب بوده است به‌راحتی می‌توان در اهداف، آرمان‌ها و جهت‌گیری‌های انقلاب اسلامی انحراف ایجاد کرد، بنابراین برای جلوگیری از انحراف در خط و مشی و جهت‌گیری انقلاب اسلامی و اضمحلال درونی این انقلاب، باید در مقابل تحریف امام(ره) ایستادگی کرد.

مدید حوزه علمیه امام رضا علیه‌السلام سرخس با بیان اینکه در مصادیق و موضوعات متعددی دست به تحریف شخصیت امام(ره) زده شده است، افزود: یکی از تحریفات گسترده و پرحجمی که درباره شخصیت حضرت امام شده است تحریف در سیاست خارجی ایشان است.

وی تصریح کرد: عده‌ای سعی می‌کنند استکبارستیزی و مخالفت‌های جدی امام با قدرت‌های زورگوی جهانی به‌خصوص آمریکا را کمرنگ کرده و در اذهان مردم به گونه دیگری جلوه دهند.

حجت‌الاسلام سالاری تأکید کرد: امام روح‌الله با مستکبران و در رأس آن‌ها آمریکا سر آشتی نداشت و آمریکا را شیطان بزرگ می‌دانست و صراحتاً حرف از مبارزه با آن‌ها و نابودی اسرائیل می‌زد.

مدیر حوزه علمیه امام رضا علیه‌السلام سرخس عنوان کرد: حضرت امام دفاع از تمام مظلومان جهان و به‌خصوص مردم مظلوم فلسطین را واجب می‌دانستند و تا آخر عمر مبارکشان سخن از مبارزه با قلدران جهانی می‌زدند و به‌عبارت‌دیگر، امام (ره) به‌طور کامل سلطه‌‌پذیری را رد و با سلطه‌گران در سراسر جهان مقابله کردند.

وی گفت: عده‌ای از انقلابی‌های پشیمان که متأسفانه در رأس برخی امور نیز قرار دارند و سر آشتی با آمریکا و مستکبران جهانی دارند و انگیزه‌ای برای دفاع از مظلومان جهانی ندارند، سعی و تلاش کرده و می‌کنند که جنبه انقلابی امام (ره) در سیاست خارجی را پنهان کنند.

حجت‌الاسلام سالاری یکی دیگر از مصادیق تحریف امام را تحریف در مخالفت‌های گسترده و جدی ایشان با اشرافی گری عنوان کرد و افزود: حضرت امام همیشه خوی اشرافی و کاخ‌نشینی را مذمت کرده و با تندی رد می‌کردند و به‌طور قاطع از ساده‌زیستی و طرفداری از محرومان و مستضعفان و رفع تبعیض و برقراری عدالت دفاع می‌کردند.

مدیر حوزه علمیه امام رضا علیه‌السلام سرخس بیان داشت: عده‌ای از مسئولان که به اشرافی گری و کاخ‌نشینی عادت کردند، تلاش می‌کنند که این بعد از شخصیت ایشان را تحریف کرده و به گونه دیگری نشان دهند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مصادیق تحریف امام (ره) تحریف دیدگاه ایشان در برابر منحرفان است؛ امام (ره) فرمودند که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد و حتی صراحتاً از  فعالیت‌های غرب‌زده‌ها و ملی‌ مذهبی‌ها جلوگیری کردند اما عده‌ای از سیاستمداران برای اینکه غرب‌گرایی و غرب‌پرستی خودشان و دوستانشان با مشکلی مواجه نشود سعی می‌کنند که دیدگاه‌های شفاف امام در این زمینه را وارونه جلوه دهند.

حجت‌الاسلام بختیاری افزود: به تعبیر دیگر، نااهلان و نامحرمانی که در رده‌های مختلف نظام اسلامی رسوخ کردند، تلاش می‌کنند که نظرات صریح امام (ره) درباره مبارزه با مسئولان غرب‌زده را تحریف کنند.

مدیر حوزه علمیه امام رضا علیه‌السلام سرخس در پایان با اشاره به تحریف دیدگاه‌های فرهنگی امام (ره) گفت: عده‌ای هم سعی می‌کنند که ایشان را در مسائل فرهنگی اهل تساهل و تسامح نشان دهند و برای جا انداختن تفکرات غربی خودشان سخن از اسلام رحمانی می‌زنند و تلاش می‌کنند که سخنان باطل خودشان را با دیدگاه‌ امام در مسائل فرهنگی موافق نشان دهند.

انتهای پیام/