سه منزل تا بازگشایی خیابان ثارالله سرخس/ آیا گره کور ترافیک سرخس باز می‌شود؟
سه منزل تا بازگشایی خیابان ثارالله سرخس/ آیا گره کور ترافیک سرخس باز می‌شود؟
با تخریب یکی دیگر از ملک‌های واقع در خیابان ثارالله شهر سرخس تا بازگشایی کامل این خیابان و رفع گره کور ترافیک این شهر تنها سه منزل دیگر باقی مانده است که باید شهرداری رضایت سایر مالکان را جلب کند.

احمد صفایی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای بازگشایی خیابان ثارالله شهر سرخس اظهار کرد: شهرداری سرخس برای حفظ صیانت بنیادی خویش و اجرای طرح‌های بالادستی، گامی دیگر در جهت به پایان رساندن پروژه بازگشایی خیابان ثارالله که یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان شهر سرخس است، برداشت.

شهردار سرخس خاطرنشان کرد: با تخریب یکی دیگر از ملک‌های واقع در طرح یادشده به انتهای طرح نزدیک شدیم و پروژه به پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده است.

وی تصریح کرد: تحقق این امر موجب رفع مشکل ترافیک خیابان امام (ره) و ایجاد یک تنفس گاه برای شهر و شهروندان شهر سرخس می‌شود.

صفایی تأکید کرد: مذاکراتی با سه مالک دیگر داشتیم که بر اساس نظر کارشناسان این چند واحد را نیز تملک کنیم و با توجه به امتیازاتی که به این مالکان ارائه می‌شود، امیدواریم رضایت آن‌ها جلب و پروژه هرچه زودتر تکمیل شود.

به گزارش نسیم سرخس، خیابان ثارالله شهر سرخس یکی از خیابان‌های پرتردد است که به خیابان اصلی شهر یعنی خیابان امام خمینی (ره) منتهی می‌شود.

پروژه بازگشایی این خیابان حدود ۱۷ سال پیش آغاز شد؛ دلایل متعددی برای طولانی شدن این پروژه وجود دارد که مهم‌ترین آن سختی خرید زمین و منازل ساکنان این خیابان است.

بازگشایی معابر به‌ویژه خیابان ثارالله در طرح تفصیلی شهر سرخس توسط وزارت کشور دیده شده و به شهرداری سرخس ابلاغ شده است و علاوه بر آن کمیسیون ماده ۵ استانداری خراسان رضوی در سال ۸۲ بازگشایی خیابان ثارالله را تصویب کرد.

وجود پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق، منطقه ویژه اقتصادی، گمرک و توسعه شهری باعث رشد فزاینده جمعیت شهری در سرخس شده که این رشد منجر به افزایش تردد وسایل نقلیه در سطح شهر و افزایش بار ترافیکی در سرخس شده است.

یکی از مشکلات اساسی که شهر سرخس دارد در مرکز شهر یعنی در خیابان امام خمینی (ره) است که ترافیک زیاد شهری در این منطقه وجود دارد و بازگشایی خیابان ثارالله نقش عمده‌ای در حل معضل ترافیک مرکزی شهر سرخس دارد و بازگشایی این خیابان می‌تواند گره کور ترافیک شهر را باز کند.

انتهای پیام/