اصناف سرخس در طرح فاصله‌گذاری هوشمند پایش شوند/ حرکت قطار مسافری سرخس به فعالیت سابق خود بازگردد
اصناف سرخس در طرح فاصله‌گذاری هوشمند پایش شوند/ حرکت قطار مسافری سرخس به فعالیت سابق خود بازگردد
محمدرضا رجبی مقدم با تأکید بر اینکه اصناف سرخس بایستی در طرح فاصله‌گذاری هوشمند پایش شوند، گفت: گشت‌های مشترک نظارت بازار باید افزایش یابد و تمامی اصناف شهرستان در طرح فاصله‌گذاری هوشمند پایش شوند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، دوازدهمین جلسه ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس شهرستان سرخس صبح امروز با بررسی آخرین اقدامات کمیته‌های ۸ گانه این ستاد در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

اصناف و اقشار آسیب‌دیده از بحران کرونا حمایت شوند

حجت‌الاسلام محمد بختیاری امام‌جمعه سرخس در این جلسه اظهار کرد: ماهیت و فلسفه ماه مبارک رمضان صحت و سلامتی است و روزه‌داری انسان را تندرست می‌کند.

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر حمایت از اصناف و اقشار آسیب‌دیده از بحران کرونا افزود: مردم هر جایی هستند بایستی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: رعایت مسائل بهداشتی برای کسبه‌ای که با مردم بیشتر سروکار دارند ضروری است و از طرفی نظارت‌ها بر بازار برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید انجام شود.

حجت‌الاسلام بختیاری بیان کرد: بازگشایی امکان مذهبی و برگزاری نماز جمعه‌ها نیازمند دریافت مجوزهای ستاد ملی مقابله با کرونا است.

اصناف سرخس در طرح فاصله‌گذاری هوشمند پایش شوند

محمدرضا رجبی مقدم فرماندار سرخس  نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه اصناف سرخس بایستی در طرح فاصله‌گذاری هوشمند پایش شوند، اظهار کرد: گشت‌های مشترک نظارت بازار باید افزایش یابد و تمامی اصناف شهرستان در طرح فاصله‌گذاری هوشمند پایش شوند.

فرماندار سرخس با اشاره به نیاز مردم شهرستان برای استفاده از قطار به‌عنوان یک وسیله ایمن تأکید کرد: با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی، حرکت قطار مسافری سرخس باید به فعالیت سابق خود بازگردد و دو رام حرکت در روز داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه نظام اسلامی با مدیریت خوبی که در مقابله با ویروس کرونا داشت امروز الگوی سایر کشورها شده است.

رجبی مقدم بیان کرد: برای برگزاری دوباره نمازهای جماعت و هرگونه اجتماع تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

فرماندار سرخس با اشاره به خریداری ۳۰ دستگاه «سی‌تی‌اسکن» توسط دولت برای تجهیز بیمارستان‌های کشور گفت: از مسئولان کشوری و استانی قول مساعد گرفتیم که با توجه به وضعیت بهداشت و درمان شهرستان سرخس یکی از این دستگاه‌ها به بیمارستان لقمان حکیم این شهرستان اختصاص یابد.

وی در ادامه عنوان کرد: گمرک، پایانه مرزی و راه‌آهن باید این آمادگی را داشته باشند که مرزهای ما با کشور همسایه با رایزنی‌ها که انجام شده، به‌زودی بازگشایی می‌شود.

رجبی مقدم در پایان تأکید کرد: حمل‌ونقل جاده‌ای باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت داشته باشد و اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نظارت‌ها را برای رعایت طرح فاصله‌گذاری هوشمند در این ناوگان افزایش دهد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس