آمریکا و هم‌پیمانانش با پرتاب «ماهواره نور» در تیررس فرزندان انقلابی هستند/ مردم سرخس در رزمایش مواسات به یاری نیازمندان بشتابند
آمریکا و هم‌پیمانانش با پرتاب «ماهواره نور» در تیررس فرزندان انقلابی هستند/ مردم سرخس در رزمایش مواسات به یاری نیازمندان بشتابند
حجت‌الاسلام بختیاری با تأکید بر اینکه آمریکا و هم‌پیمانانش امروز با پرتاب «ماهواره نور» در تیررس فرزندان انقلابی هستند، گفت: بدون تردید ایران اکنون اولین قدرت هوافضای منطقه است که در اوج اقتدار برآمده از دانش بومی دفاعی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری امروز ۵ اردیبهشت ۹۹ در هفتمین خطبه مجازی نماز جمعه سرخس که به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به‌صورت مجازی منتشر شد، با تبریک روز تأسیس نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تقدیر از مجاهدت‌های پاسداران عزیز در همه عرصه‌ها اظهار کرد: موفقیت بزرگ سپاه در پرتاب ماهواره نور با ماهواره‌بر قاصد به‌عنوان نخستین ماهواره نظامی، ایران اسلامی را جزو هفت‌کشور برتر جهان در این عرصه قرار داد.

امام‌جمعه سرخس بیان کرد: بدون تردید ایران اکنون اولین قدرت هوافضای منطقه است که در اوج اقتدار برآمده از دانش بومی دفاعی قرار دارد.

وی اذعان کرد: این فقط یک ماهواره‌بر نیست بلکه یک موشک قاره‌پیماست و این یعنی آمریکا به‌خوبی می‌داند امروز سرزمین آمریکا و هم‌پیمانانش در تیررس فرزندان انقلابی ایران هستند.

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه عنوان کرد: یکی از دعاهای ماه مبارک رمضان بعد از نمازها این دعا است، «اللهمَّ أدخل على أهل القبور السرور، اللهم أغنِ کل فقیر، اللهم أشبع کل جائع…» یعنی خدایا به اهل قبور شادی و سرور را داخل کن، هر فقیری را بی‌نیاز کن و هر گرسنه‌ای را سیر کن، نکته در اینجا این است که باید به همراه خواندن دعا به فکر هدیه‌های شادی‌آور برای اموات و بی‌نیاز کردن فقرا و سیر کردن گرسنگان باشیم و عمل کنیم تا روزه واقعی ما را به نتیجه تقوا برساند.

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه رزمایش بزرگ مواسات در شهرستان شروع شده است، اظهار داشت: همشهریان عزیز به نیت اموات به این رزمایش برای آماده کردن بسته‌های غذایی و طرح هر خانه یک خانواده بپیوندند.

وی ادامه داد: مردم ولایتمدار شهرستان می‌توانند در این رزمایش بسته‌های معیشتی به ارزش ۲۰۰ هزار تومان برای خانواده‌های محتاج اعم از کارگران روزمزد، بیکاران، کسبه خسارت‌دیده، مبتلایان به بیماری و در کل نیازمندان آماده کنند و یا هر خانه مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به‌حساب رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه شهرستان برای تهیه بسته‌های معیشتی به نیت اموات و برای دفع بلا واریز کنند.

حجت‌الاسلام بختیاری تأکید کرد: تا نعمت عمر به‌خصوص ماه مبارک رمضان از دست ما نرفته بایستی به این رزمایش و این طرح بزرگ بشتابیم و نیازمندان را یاری کنیم.

امام‌جمعه سرخس در ادامه با اشاره به اینکه تقوا نهایت خشنودی خداوند از بندگان و شاهراه ساخت انسان است، گفت: کسی که تقوا روزی او شده است در حقیقت تمام خوبی‌های دنیوی و اخروی را به دست آورده و خدای متعال غایت روزه را نیل به تقوا معرفی کرده است.

وی بیان کرد: در قرآن کریم ۶ آیه با عبارت شریف «لعلکم تتقون» خاتمه یافته که می‌توان آن‌ها را به‌عنوان راهکارهای رسیدن به تقوا موردمطالعه و تدبر قرار داد که یکی از آن‌ها آیه روزه است.

حجت‌الاسلام بختیاری اضافه کرد: از مجموع این آیات شش‌گانه و در مقام جمع‌بندی و نتیجه‌گیری می‌توان در یک بیان کلی گفت قرآن تنها راه رسیدن به گوهر تقوا را عبودیت ولایی می‌داند، یعنی عبودیتی که از بطن تبعیت محض از رهبران الهی ایجاد می‌شود به همین جهت برخی از اساتید اخلاق می‌فرمایند ماه رمضان ماه صلوات عملی یعنی ماه «وَسَلِّمُوا تَسْلِیمًا» است چون‌که خدای متعال در آیه‌ای ایمان حقیقی را تنها تسلیم محض در برابر ولی خود معرفی می‌فرماید؛ «فَلا وَرَبِّکَ لا یُؤْمِنُونَ حَتَّى یُحَکِّمُوکَ فِیمَا شَجَرَ بَیْنَهُمْ ثُمَّ لا یَجِدُوا فِی أَنْفُسِهِمْ حَرَجًا مِمَّا قَضَیْتَ وَیُسَلِّمُوا تَسْلِیمًا» و این «یُسَلِّمُوا تَسْلِیمًا» باطن و عینیت ذکر شریف صلوات است؛ «إِنَّ اللَّهَ وَمَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِیمًا».

امام‌جمعه سرخس تأکید کرد: نباید فرصت ماه رمضان و روزه آن را از دست داد چون شیطان تمام هم‌وغم او این است که انسان‌ها به این گنج بزرگ تقوا که با تسلیم و عبودیت و صبر در روزه ماه رمضان به دست می‌آید، نرسند؛ روزه سختی‌های خود را دارد ولی شیرینی تقوا و رضای الهی سختی‌های آن را آسان می‌کند، بنابراین به بهانه‌های شیطانی نباید روزه ماه رمضان را ترک کرد.

وی گفت: متأسفانه به بهانه ضعف یا مثلاً ممکن است مریض شوم و یا مثلاً کار سخت دارم، طاقت ندارم، نمی‌شود روزه واجب ماه رمضان را ترک کرد، البته اگر پزشک روزه را مضر به حال سلامتی شخصی بداند و خود انسان هم یقین دارد که برای او خطرناک است در آن صورت نباید روزه بگیرد.

حجت‌الاسلام بختیاری بیان کرد: در خود روزه سلامتی نهفته است، «صُومُوا تَصِحُّوا»؛ معصومین علیهم‌السلام فرمودند روز بگیرید تا تندرست بمانید.

امام‌جمعه سرخس در پایان عنوان کرد: بسیاری از پزشکان بیماران خود را با رژیم‌درمانی مداوا می‌کنند که آن رژیم‌درمانی ترجمه روزه است، البته استثنائاتی هم ممکن است باشد، مثلاً به خاطر زخم ‌معده یا سنگ کلیه و یا ناراحتی‌های دیگر یا خوف و خطر جدی باشد که روزه برای آن‌ها ضرر جدی داشته باشد که اسلام برای آن‌ها روزه گرفتن را حرام می‌داند، بنابراین به بهانه خطر کرونا نمی‌شود انسان روزه را ترک کند مگر یقین قطعی به خطر جدی داشته باشد و پزشک هم طبق علائمی این خطر را تأیید کند.

انتهای پیام/