«ارتش» در تولید تجهیزات نظامی از جلوه‌های روشن شعار «ما می‌توانیم» است/ آحاد مردم در رزمایش بزرگ «مواسات، همدلی، کمک مؤمنانه» شرکت کنند
«ارتش» در تولید تجهیزات نظامی از جلوه‌های روشن شعار «ما می‌توانیم» است/ آحاد مردم در رزمایش بزرگ «مواسات، همدلی، کمک مؤمنانه» شرکت کنند
حجت‌الاسلام محمد بختیاری گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در تولید جنگ‌افزار و تجهیزات نظامی و دفاعی از جلوه‌های روشن شعار «ما می‌توانیم» است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری امروز ۲۹ فروردین ۹۹ در ششمین خطبه مجازی نماز جمعه سرخس که به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به‌صورت مجازی منتشر شد، با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به دلاورمردان ارتشی اظهار کرد: ارتش کلمه طیبه‌ای است که برخاسته از ایمان و عمل صالح است.

امام‌جمعه سرخس افزود: ارتش جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلفی پیشتاز جهاد خودکفایی بوده و هم‌اکنون در بسیاری از بخش‌ها دارای توان بومی است.

وی تصریح کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در تولید جنگ‌افزار و تجهیزات نظامی و دفاعی از جلوه‌های روشن شعار ما می‌توانیم است، همچنین در عرصه دفاع از سلامت نیز ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح پیشتاز است.

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه کمک به دیگران سه درجه دارد که هر یک عنوانی خاص و ارزشی متفاوت با دیگری دارد، بیان کرد: درجه اول کمک به نیازمندان از اضافه بر نیاز خود است که این نوع از کمک کردن با توجه به چگونگی آن انفاق، اهدا و صدقه و سخا و امثال آن نامیده می‌شود.

امام‌جمعه سرخس اضافه کرد: درجه دوم، شریک کردن نیازمندان و سهیم کردن آن‌ها در آنچه خود بدان نیازمند و علاقه‌مند هستیم که این نوع کمک‌رسانی «مواسات» نامیده می‌شود.

وی به درجه سوم کمک کردن به دیگران اشاره کرد و اظهار داشت: درجه سوم، واگذار کردن همه آنچه خود بدان نیاز داریم به دیگران است که این نوع از کمک‌رسانی از بالاترین ارزش‌های اخلاقی شمرده می‌شود و ایثار نام دارد.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: به تعبیر پیامبر مکرم اسلام (ص)، سرآمد کارها، انصاف داشتن با مردم، مواسات نسبت به برادر دینی و همواره به یاد خداوند متعال بودن است.

امام‌جمعه سرخس در ادامه تصریح کرد: امام راحل در اولین نیمه شعبان انقلاب اسلامی در حقیقت انتظار فرج را به‌عنوان سیاست‌گذاری (استراتژی) کلان انقلاب و نظام اسلامی تعیین فرمودند و در امتداد آن، خدمت در انتظار را راهبرد تحقق استراتژی انتظار فرج بیان کردند؛ مقام معظم رهبری نیز با التزام وفادارانه به استراتژی انتظار فرج و استمرار حکیمانه «راهبرد خدمت در انتظار» اکنون در عصر گام دوم انقلاب با آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظما ارواحنا فداه و در چهل و یکمین نیمه شعبان انقلاب رزمایش مواسات را به‌عنوان روزآمد راهبرد خدمت در انتظار به جریان انقلاب ابلاغ فرمودند و بیان داشتند، «چه خوب است یک رزمایش گسترده‌ای در کشور برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا به وجود بیاید».

وی تأکید کرد: رزمایش بزرگ مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا و اقشار آسیب‌پذیر در شهرستان سرخس آغاز شده است.

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: در این رزمایش بزرگ فرمانداری، سپاه پاسداران و نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، قضایی و اداره تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه و روحانیت محترم، ستاد قرآن و عترت نهاد امامت جمعه، معتمدان و خیران و همه نهادهای خیریه، کمیته امداد، بهزیستی، دستگاه‌های اجرایی، بسیجیان و اقشار مختلف مردم مشارکت دارند.

امام‌جمعه سرخس اظهار کرد: خیلی از کارگران روزمزد، دست‌فروشان و کسبه به خاطر وقفه‌ای که در کارشان در جریان بیماری کرونا پیش آمد، دچار مشکل جدی شدند، بنابراین باید دست‌به‌دست هم دهیم و این اقشار آسیب‌پذیر و نیازمندان را یاری کنیم و شادی را به زندگی آنان برگردانیم که شادی دل آن‌ها قطعاً شادی دل امام عصر علیه‌السلام را در پی دارد.

وی ادامه داد: از همه گروه‌های جهادی، جوانان، طلاب و روحانیت معظم، علما و برادران اهل سنت، مسئولان جلسات قرآنی، مسئولان هیئت‌های مذهبی و هیئت‌امنای مساجد، مسئولان نهادهای خیریه، دهیاران، شوراها، بسیجیان و خواهران گرامی درخواست دارم با توجه به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان در این رزمایش بزرگ شرکت کنند.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: عزیزانی که سال قبل افطاری داشتند، امسال برای تهیه بسته‌های غذایی افطاری و سحری کمک کنند تا در بین نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر توزیع شود.

امام‌جمعه سرخس افزود: گروه‌هایی نیز برای واسطه‌گری برای تخفیف یا بخشش اجاره مغازه‌هایی که صاحبان آنان دچار مشکل شدند باید شکل بگیرد و هرکسی که در طایفه خود افرادی را سراغ دارد که به خاطر کسب‌وکارشان دچار مشکل جدی شدند با کمک بزرگان و ریش‌سفیدان طایفه شخص را از این حالت بحرانی نجات دهند و در صورت نیاز معرفی کنند تا با مشارکت مردم و خیران بتوانیم به او کمک کنیم.

وی تأکید کرد: از اداره کار، اتاق اصناف، اداره صمت، کمیته امداد، بهزیستی و معتمدان درخواست داریم اقشار آسیب‌پذیر و کارگران روزمزد را شناسایی کنند تا برای کمک به آن‌ها اولویت‌بندی و تصمیم‌گیری‌های لازم انجام شود.

حجت‌الاسلام بختیاری با اشاره به اینکه این رزمایش بزرگ از نیمه شعبان آغاز و تا عید سعید فطر ادامه دارد، گفت: همشهریان عزیز با رمز یا صاحب‌الزمان (عج) ادرکنی برای مشارکت در رزمایش بزرگ مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به پا خیزند.

امام‌جمعه سرخس در پایان خاطرنشان کرد: شماره‌حسابی برای دریافت کمک‌های نقدی به این رزمایش در نظر گرفته شده است؛ همچنین روستاها  در این رزمایش با کمک خود  اهالی روستا افراد نیازمند را پوشش می‌دهند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس