کمک ۲۰ میلیونی فرهنگیان سرخس به پویش مردمی نذر سلامت
کمک ۲۰ میلیونی فرهنگیان سرخس به پویش مردمی نذر سلامت
عباس دادمحمدی از کمک 20 میلیون تومانی فرهنگیان این شهرستان به پویش مردمی نذر سلامت خبر داد.

عباس دادمحمدی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به تشکیل ستاد کرونا در آموزش‌وپرورش شهرستان سرخس از چهارم اسفندماه ۹۸ اظهار کرد: هر چند با تدبیر ستاد ملی مقابله با کرونا مدارس تعطیل شد، اما از ابتدای مواجهه با این ویروس ستاد کرونا را در آموزش‌وپرورش سرخس تشکیل دادیم.

مدیر آموزش‌وپرورش سرخس افزود: تمامی مدارس شهرستان سرخس با هزینه بالغ‌بر ۱۲ میلیون تومان گندزدایی و ضدعفونی شدند و نسبت به خرید دستگاه تب‌سنج برای پایش سلامت همکاران اقدام کردیم.

وی با تأکید بر اینکه آموزش‌های مجازی برای دانش آموزان در شهرستان سرخس با جدیت پیگیری می‌شود و نرم‌افزاری هم بدین منظور خریداری شده است، بیان کرد: برای خانواده‌هایی که به هر دلیلی به اینترنت دسترسی ندارند، محتواهای آموزشی آماده و به‌صورت مکتوب تحویلی می شو تا هیچ‌گونه عقب‌ماندگی آموزشی نداشته باشیم.

دادمحمدی از ارائه آموزش‌های بهداشتی به مدیران مدارس اشاره کرد و افزود: این آموزش‌ها از طریق مدیران در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار می‌گیرد.

مدیر آموزش‌وپرورش سرخس اضافه کرد: در این راستا همچنین دوره ضمن خدمت نیز با هدف آشنایی با بیماری‌های تنفسی برای معلمان شهرستان به‌صورت الکترونیکی انجام و آزمون نیز برگزار شده است.

وی راه‌اندازی کمپین در خانه بمانیم، ارسال پیامک با همکاری سفیران سلامت درباره آموزش‌های مجازی، ایجاد کانال صدای مشاور به‌منظور نشاط در بین دانش آموزان و برگزاری کلاس خوشنویسی و نقاشی در فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های آموزش‌وپرورش شهرستان در ایام کرونایی عنوان کرد.

دادمحمدی در ادامه با بیان اینکه بسیجیان فرهنگی داوطلب برای زمان بحران ساماندهی شدند، گفت: با همکاری سپاه شهرستان ۱۵ هزار ماسک در هنرستان کار و دانش سرخس تولید شده است.

مدیر آموزش‌وپرورش سرخس در پایان خاطرنشان کرد: با اعلام ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان مبنی بر جمع‌آوری کمک‌های مردمی به‌منظور مقابله با کرونا ویروس، فرهنگیان این شهرستان ۲۰ میلیون تومان به پویش مردمی نذر سلامت کمک کردند.

انتهای پیام/