شخصیت‌های خراسان رضوی درباره «شهید سلیمانی» چه گفتند؟
شخصیت‌های خراسان رضوی درباره «شهید سلیمانی» چه گفتند؟
همزمان با راه‌اندازی پویش سراسری #سین_هشتم_سلیمانی، پایگاه خبری نسیم سرخس در گزارشی به بازخوانی دیدگاه‌ها و نظرات برخی شخصیت‌های مهم خراسان رضوی درباره سردار دل‌ها شهید سلیمانی پرداخته است.

به گزارش نسیم سرخس، پس از راه‌اندازی پویش سراسری #سین_هشتم_سلیمانی به‌منظور تکریم شهید والامقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی، کاربران فضای مجازی از خانواده‌ها برای شرکت در این پویش دعوت کردند.

مردم شهیدپرور خراسان رضوی نیز همزمان به این پویش سراسری پیوستند و سردار سلیمانی را به‌عنوان مهم‌ترین جزء سفره هفت‌سین خود به این سفره افزودند تا ضمن گرامی داشت یاد سردار دل‌ها، بگویند این فرمانده باصلابت همیشه در دل‌هایشان زنده و جاویدان است.

در همین راستا پایگاه خبری نسیم سرخس نیز در گزارشی به بازخوانی دیدگاه‌ها و نظرات برخی شخصیت‌های مهم خراسان رضوی درباره سردار دل‌ها شهید سلیمانی پرداخته است.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی:

شهید سلیمانی تمام مجاهداتش در یک کفه ترازو و اثر شهادتش و خونش در وحدت مردم در کفه دیگر ترازو است؛ شاید اثر این شهادت و خون با تمام آن مجاهدات برابری کند.

برکت خون شهید سلیمانی یک نقطه عطف در ابتدای گام دوم و چهل‌ساله دوم انقلاب بود.

آیت‌الله سید مجتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق و نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان:

شهید سلیمانی از صمیم قلب به ولایت عشق می‌ورزید و با تمام وجود تسلیم اشارات فرماندهی کل قوا بود و بی‌گمان «شهادت»، بهترین پاداش چهل سال مجاهدت و مبارزه فی سبیل الله او است.

مشیت الهی بر آن تعلق گرفت که خون‌های پاک سلیمانی و ابو مهدی مهندس فرمانده حشدالشعبی عراق در هم آمیزد و علی‌رغم تلاش فراوان شیطان بزرگ و هم‌پیمانان و سرسپردگانش در ایجاد فتنه و اختلاف بین دو ملت، پیوند آنان از گذشته مستحکم‌تر و پابرجاتر شود و نقشه دشمنان در انفصال این دو کشور دوست و برادر باطل شود و مقاومت اسلامی را در گستره جهان پویاتر کند.

آیت‌الله حسن عالمی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری:

شهادت حاج قاسم سلیمانی سبب خواهد شد این انقلاب به‌صورت ویژه‌تر شناخته شود و فریاد بلندی است در طول تاریخ که نباید بگذاریم جای خالی آن در جامعه احساس شود.

شهادت سردار سلیمانی پیام بلند و ویژه‌ای برای محور مقاومت در پی دارد.

 سردار یعقوبعلی نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع):

خون شهید ماندگار است و شاهد جایگاه و قدرت خون شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی هستیم که چگونه دشمنان را مرعوب ساخت.

آمریکا با ترور شهید سلیمانی به دنبال تضعیف جبهه مقاومت بود اما شاهد هستیم که جبهه مقاومت نه‌تنها تضعیف نشد بلکه قدرتمندتر هم شد.

انسجامی که در محور مقاومت به برکت خون شهید سلیمانی ایجاد شد، هیچ‌گاه در طول سال‌های اخیر دیده نشده بود.

امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان فرمانده قرارگاه شمال شرق نزاجا:

حضور میلیونی مردم در تشییع پیکرهای پاک شهیدان سلیمانی، ابو مهدی مهندس و دیگر شهدای مقاومت نشانه بارزی از آگاهی ملت بصیر و ولایتمدار ایران است و ملت شریف ایران همواره قدردان خون‌های پاک شهدای والامقام هستند؛ در میان مدافعان حرم بودند عزیزانی همچون شهیدان جودی ثانی و حججی که در راه دفاع از حریم اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) سر دادند.

علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی و از هم‌رزمان شهید سلیمانی:

شهید سلیمانی یک مجاهد عارف بود و نمی‌توان ایشان را فقط به‌عنوان یک شخصیت نظامی تصور کرد.

وی در عین صلابت، شجاعت و رشادت، بسیار مهربان بود و با رزمندگان، هم‌رزمان و خانواده معظم شهدا ارتباط عاطفی بسیاری برقرار می‌کرد.

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی «شهادت» و پیوستن به شهدای عاشورا و هم‌رزمانش را باور داشت؛ وی بر قلب‌ها فرماندهی می‌کرد و نیروهای ایشان عاشق وی بودند؛ این شهید والامقام تنها یک فرمانده نظامی نبود و به همین دلیل همه ایشان را دوست داشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی:

شهید سلیمانی مؤمن واقعی و اهل سَداد بود؛ محکم تصمیم می‌گرفت و پای تصمیمش می‌ایستاد و مقاومت می‌کرد.

وی از دوره نوجوانی و جوانی راهی را انتخاب کرد و آن راه نورانی را با همان قوت و صلابت ادامه داد و هرگز از آن خسته نشد. بسیاری از افراد در این مسیر قدم می‌گذارند ولی بین راه می‎مانند و سست و خسته می‌شوند و به قول قرآن کریم، ایمان آن‎ها متزلزل می‌شود.

اعتقاد داشتن به راه انتخاب شده و محکم ایستادن بروی تصمیم اتخاذ شده، ویژگی مهمی است که مسئولان ما باید از شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی الگو بگیرند.

غلامعلی صادقی، رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی:

نعمت ولایت و خون مقدس شهیدان پشتوانه عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در جهان است.

صمیمیت، مهمان‌نوازی، تواضع، سادگی و مردم‌دوستی و مردمی بودن شهید سلیمانی از سالیان دور زبانزد خاص و عام بود و ایشان اهتمام ویژه‌ای به حفظ ارزش‌ها و آثار دفاع مقدس داشت به‌گونه‌ای که سبب پدید آمدن یکی از بهترین و ارزشمندترین موزه‌های آثار دفاع مقدس در کشور شد.

مولوی حبیب الرحمان مطهری، مدیر حوزه علمیه احناف خواف:

شکوه و سربلندی ایران اسلامی، مرهون مجاهدت دلیرمردانی است که در مکتب انسان‌ساز اسلام، درس عشق و ایثار را آموختند و برگ دفتر هستی را با نام و یاد خود، جلوه‌ای دیگر بخشیدند.

خبر شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی گرچه ضایعه‌ای بزرگ بود، اما مطمئنیم که راه شهدا با اقتدار بیشتر ادامه خواهد یافت و باعث عزت و سربلندی اسلام و شکست و زبونی دشمنان خواهد شد.

مولوی غلام نبی توکلی، امام‌جمعه اهل سنت تایباد:

آمریکا، نماد شر بشر و شیطان بزرگ، با بزدلی تمام در نیمه‌های شب خودرو سردار رشید سپاه اسلام، سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همراهانش از جمله ابو مهدی المهندس را هدف قرار داد و به شهادت رساند.

بدون شک نبرد با استکبار جهانی همچنان با قدرت ادامه خواهد یافت و خون این شهدا، انگیزه مضاعف برای جبهه مقاومت خواهد بود.

 مولوی سید عبدالعزیز پارسا، امام‌جمعه اهل سنت سرخس:

سردار رشید اسلام و فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس عمر خود را در مجاهدت و فداکاری در میدان مبارزه علیه مستبدان و زورگویان چپاول گر عالم گذاشتند و در راه اعتلای اسلام جهاد کردند.

ان‌شاءالله نیروهای مقاومت در سراسر منطقه کام نیروهای آمریکا را تلخ خواهند کرد.

انتهای پیام/