مردم سرخس برای شکست کرونا به یاری هم بشتابند
مردم سرخس برای شکست کرونا به یاری هم بشتابند
حجت‌الاسلام بختیاری گفت: مردم شهرستان سرخس همچنان که در دوران دفاع مقدس برای کمک به رزمندگان پای‌کار آمدند، با همان روحیه و ایمان و با همان اتحاد با تشکیل گروه‌های جهادی و خیریه در فضای حقیقی و مجازی برای شکست ویروس کرونا به یاری هم بشتابند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در سخنرانی مکتوب خود به مناسبت عید سعید مبعث با تأکید بر اینکه مبعث، بهاری‌ترین فصل گیتی و فصل شکفتن سرسبد بوستان رسالت است، اظهار کرد: عید مبعث عید بزرگ نجات از حیرت و سرگردانی، عید ختم ناامیدی، عید تمایز عدل و ظلم، عید بیداری و تعهد، عید هدایت و انفجار نور و ظهور همه ارزش‌ها در صحنه حیات بشر است.

امام‌جمعه سرخس خاطرنشان کرد: از همه مدافعان جبهه سلامت کشور به‌خصوص مدافعان جبهه سلامت شهرستان سرخس اعم از پزشکان و پرستاران، مدیریت و کادر بهداشت و درمان، مسئولان ستاد پیشگیری و اعضای فعال آن به‌ویژه کمیته‌های تخصصی و نیروهای جهادی، نظامی و انتظامی، امنیتی و قضایی، بسیجیان و پاسداران، نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی و خیران محترمی که با کمک به ستاد پیشگیری جلوه‌ای از رحمت نبوی که رحمت برای عالمیان بود را به نمایش می‌گذارند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر مکرم اسلام تصریح کرد: رسول خدا (ص) می‌فرماید، آن‌کسی که صبح کند و دغدغه مسلمانان را نداشته باشد، مسلمان نیست.

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه بیان کرد: امروز ویروس کرونا علاوه بر دغدغه مصیبت‌بار مسلمانان در کشتار مظلومانه مردم مظلوم فلسطین، یمن، بحرین، هند، سوریه، عراق و افغانستان توسط دشمنان اسلام، به دغدغه دیگری تبدیل شده است که احتمال قوی از ناحیه دشمنان اسلام به‌ویژه استکبار جهانی و صهیونیست‌ها ساخته شده است.

امام‌جمعه سرخس عنوان کرد: مردم غیور و همیشه در صحنه شهرستان سرخس همیشه در همه صحنه‌های دفاع از اسلام و انقلاب و مسلمانان به‌صورت خودجوش و انقلابی و اتحاد مثال‌زدنی پیش‌قدم بوده و هستند و اکنون هم صحنه، صحنه جنگ است؛ مردم شهرستان سرخس همچنان که در دوران دفاع مقدس برای کمک به رزمندگان پای‌کار آمدند، با همان روحیه و ایمان و با همان اتحاد با تشکیل گروه‌های جهادی و خیریه در فضای حقیقی و مجازی برای شکست ویروس کرونا به یاری هم بشتابند.

وی تأکید کرد: مردم و خیران محترم کمک‌های خود را از ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان برای کمک به بیماران محتاج، کمک به کادر بهداشت و درمان، کمک به ستاد پیشگیری برای تهیه وسایل موردنیاز، تأمین دارو، تأمین وسایل بهداشتی و حفاظتی که به دلیل کمیابی گران است و باوجود بسیج همه امکانات شهرستانی و سهمیه کم دولتی به دلیل کمبود شدید مالی تأمین آن مشکل است، دریغ نکنند.

حجت‌الاسلام بختیاری ادامه داد: هرکسی صدقه‌ای دارد، خیرات و نذورات عامی دارد و قبلاً به‌صورت عام نه نذر خاص در مجالس عزا و جشن و سرور، جشن‌های رجبیه و شعبانیه به هیئت‌ها و مساجد کمک می‌کرده، اکنون در این موضوع به نیت امام معصوم و دفع بلا از خود و خانواده و مردم به ستاد پیشگیری کمک کند.

امام‌جمعه سرخس خاطرنشان کرد: امروز به‌یقین کسی موردتوجه رسول خدا است و می‌تواند به معنای واقعی عید داشته باشد که به ندای رسول خدا پاسخ دهد؛ ندای رسول خدا این است که ای مسلمانان ای امت من اعم از شیعه و سنی به داد مسلمانان برسید، به داد مظلومان برسید و کمک کنید و جان مسلمانان و مظلومان را نجات دهید.

وی در پایان در توصیه‌ای به همشهریان شریف شهرستان سرخس تأکید کرد: از همه همشهریان عزیز درخواست دارم که در خانه بمانند و به‌هیچ‌عنوان با دیدوبازدیدها جان یکدیگر را به خطر نیندازند؛ مسافرت نروند و مراسم‌های دسته‌جمعی نگیرند تا با عنایت رسول خدا (ص) ان‌شاءالله  با کمک هم بتوانیم این ویروس منحوس را شکست دهیم.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس