اجرای ۶ پروژه عمرانی برای استقبال از بهار در شهر مزداوند
اجرای ۶ پروژه عمرانی برای استقبال از بهار در شهر مزداوند
شهردار شهر مزداوند از اجرای همزمان شش پروژه عمرانی ویژه استقبال از بهار در این شهر خبر داد.

محمد گل محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: با توجه به وظایف سازمانی شهرداری و سیاست‌های اتخاذشده توسط شورای اسلامی شهر، در سه ماه گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم برای انجام خدمات ویژه استقبال از بهار صورت گرفت و اقدامات عمرانی آغاز شد.

شهردار شهر مزداوند افزود: از ابتدای اسفندماه پس از شیوع ویروس کرونا و حساسیت مدیریت شهری مزداوند برای انجام اقدامات درخور آن، کمی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده نظیر خدمات ویژه گردشگری تحت‌الشعاع قرار گرفت و پس از مصوبات ستاد مقابله با کرونا شهرستان سرخس، پروژه ویژه‌ی بهره‌برداری از پارک گردشگری غار مزداوند در ایام نوروز عملاً متوقف شد تا وضعیت به شرایط عادی برسد.

وی بیان کرد: در دو هفته گذشته و تا امروز ۷ مرحله عملیات ضدعفونی اماکن و معابر عمومی، جداره‌های اصلی شهر و پارک‌ها انجام شد و همزمان نیز اقدامات فرهنگی و اطلاع‌رسانی نظیر طراحی، چاپ و توزیع ۱۰۰۰ نسخه پمفلت آموزشی، بنرهای اطلاع‌رسانی در سطح شهر، تهیه شد.

گل محمدی عنوان کرد: همچنین محتوای آموزشی در فضای مجازی طراحی شد و در استقرار ایستگاه  سنجش ویروس کرونا و کنترل‌های ترافیکی  نیز به بخش‌های مختلف کمک شد.

شهردار شهر مزداوند خاطرنشان کرد: علیرغم انقباض شدید منابع درآمدی، برنامه‌ریزی‌های لازم برای مدیریت درآمدها و هزینه‌ها صورت گرفته و ضمن انجام تکالیف قانونی، اقدامات عمرانی شایسته‌ای در حال انجام است.

وی تکمیل پروژه ایمن‌سازی و بازپیرایی بلوار امام رضا علیه‌السلام را مهم‌ترین پروژه در دست اجرای شهرداری عنوان کرد و گفت: این پروژه پیشرفت فیزیکی حدود ۹۶ درصدی داشته و در نیمه اول فروردین‌ماه ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد و شامل عملیات ابنیه، فضای سبز، تأسیسات مکانیکی و برقی، علائم ایمنی و ترافیکی و زیباسازی منظر شب است که در یک سال و نیم گذشته از دو محل اعتبارات داخلی شهرداری و اعتبارات استانی تغذیه شده و با مشارکت پیمانکار مربوطه تاکنون بالغ‌بر ۱۲ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

گل محمدی با اشاره به توقف عملیات بهره‌برداری از پارک گردشگری تفریحی غار مزداوند به دلیل محدودیت‌های ستاد مقابله با کرونا شهرستان، بیان کرد: برابر قرارداد پیمانکار و برنامه‌های شهرداری، عملیات توسعه فضای سبز این پارک به وسعت ۳۰۰ مترمربع انجام شده و عملیات تکمیل فضای سبک اقامتی آن با رویکرد بومی‌سازی در قالب شش آلاچیق در حال انجام است که پیش‌بینی می‌شود تا انتهای فروردین‌ماه ۹۹ اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و پانصد میلیون ریال برای آن هزینه شود.

شهردار مزداوند بهبود فضاهای عبور و مرور شهری را از اولویت‌های عمرانی عنوان کرد و افزود: عملیات ایمن‌سازی کوی دانش و تکمیل سنگ‌فرش معبر اصلی آن با وسعتی بالغ‌بر ۴۰۰ متر طول و سطحی بالغ‌بر ۱۵۰۰ مترمربع در دیواره جنوبی بلوار امام رضا علیه‌السلام برای بهبود فضاهای عبور و مرور شهری آغاز شده است و این پروژه با توان و استعدادهای بومی منطقه و با پیش‌بینی اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد ریال در حال انجام است و تا پایان فروردین‌ماه ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تکمیل فضاهای عمومی شهری به‌ویژه فضاهای فرهنگی را از سیاست‌های اجرایی شهرداری عنوان کرد و افزود: پروژه جانمایی، طراحی، ساخت و تکمیل نمازخانه پارک محله در دستور کار قرار گرفته است که عملیات آن تکمیل شده و همزمان با اعیاد شعبانیه به بهره‌برداری می‌رسد.

گل محمدی ادامه داد: برای این پروژه که در قالب کلی پارک محله طراحی شده بالغ‌بر ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است؛ همچنین چهار المان ویژه نوروز طراحی و ساخته شده که همزمان با آغاز سال نو نصب شده است.

شهردار مزداوند تکمیل و توسعه فضای سبز خیابان شهید سیستانی، خیابان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، خیابان پشت شهرداری، خیابان تختی، پارک محله، بلوار امام رضا علیه اسلام، پارک نواری و خیابان شهید شاهسون را از اقدامات انجام شده ویژه استقبال از بهار برشمرد که شامل عملیات مکانیکی نیز بوده و بااعتباری بالغ‌بر ۸۵۰ میلیون ریال طی اسفندماه ۹۸ انجام شده است.

وی عنوان کرد: پروژه تکمیل ساختمان اداری شهرداری با پیشرفت ۹۵ درصدی و اعتبار ۴۵۰ میلیون ریال در حال انجام است و همزمان با اعیاد شعبانیه به بهره‌برداری می‌رسد.

گل محمدی پویایی پروژه‌های شهری را یکی از عوامل توسعه نشاط و شادابی شهری دانست و گفت: با وجود دشواری‌های فراوان برای تأمین منابع مالی پروژه‌ها، به حول قوه الهی توانستیم مطالبات جاری کارکنان سازمانی و دیون داخلی شهرداری را به تراز صفر نزدیک کنیم و آینده‌ی روشنی را برای مجموعه شهرداری مزداوند می‌بینیم.

شهردار مزداوند مبلغ ریالی پروژه‌های در دست اجرا شهرداری مزداوند را بالغ‌بر ۱۶ میلیارد ریال پیش‌بینی کرد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس